۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سیاست های شورای ترافیک شهرستان آبیک تبیین شد
کد خبر: ۲۶۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جلسه ی شورای ترافیک:

سیاست های شورای ترافیک شهرستان آبیک تبیین شد

در آخرین جلسه ای که با عنوان شورای ترافیک در فرمانداری صورت گرفت، مصوبات ترافیکی سال گذشته عنوان شد

سیاست های شورای ترافیک شهرستان آبیک تبیین شد

به گزارش صبح قزوین، جلسه ای پیرو مصوبات جلسه های قبلی با عنوان سیاست های شورای ترافیک شهرستان آبیک با حضور معاون فرماندار،شهردار و روئسای اداره صنعت و معدن، راه و شهر سازی،  حمل و نقل و پایانه ها در فرمانداری تشکیل شد.

یداله رمضانی رئیس راه و شهر سازی گفت: رفع مشکل روشنایی حد فاصل زیاران به ناصر آباد و سپس روستای کوندج و همچنین ریختن روکش آسفالت و تعمیر جاده در قسمت بزرگراه، همچنین نقاط پرخطر و حادثه خیز کیلومتر 50 لاین جنوبی (بزرگراه) و کیلومتر 50 و 52 لاین شمالی(آزاد راه) به عهده ی اداره راه و شهرسازی بوده که به دلیل مشکلات تا به حال اقداماتی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: در قسمت جاده ی طالقان 35 تابلو علائم راهنمایی و رانندگی و چراغ چشمک زن و 1600 متر گارد ریل نصب شده است و همچنین در داخل شهر آبیک طرح ممنوعیت ورود ماشین های سنگین و نیمه سنگین به داخل شهر و همچنین اعمال فک پلاک 450 دستگاه خودرو فرسوده در سطح شهرستان و نیز اخذ 9 میلیون تومان از متخلفین رانندگی از دیگر فعالیت های این سازمان بود.

وی در ادامه اشاره کرد: مکانی را با حمایت و هماهنگی شهرداری آبیک در نظر گرفته شده است که کلیه اتوبوسها و سواری های خط آبیک به قزوین و همچنین شهرک های بین راه در این مکان استقرار داده شوند و همچنین فردی در این ترمینال مستقر کرده ایم که صورت وضعیت خودرو ها را گرفته در اختیار خود ما قرار دهد.
این صورت وضعیت ها از روزی 30 تا به 90 تا رسیده که این به این معنی است که کنترل کامل رانندگان در اختیار سازمان می باشد.
متاسفانه تعدادی از راننده ها بیرون از ترمینال اتومبیل خود را متوقف می کردند که با گزارش به راهنمایی و رانندگی و همچنین پلیس راه اعمال قانون شدند.

حسین دیور رئیس سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان آبیک اعلام داشت: عدم دریافت صورت حساب از اتوبوسها و نبود مکانی برای سوار کردن و پیاده کردن دانشجو های شهرک قدس یکی از معضلات بوده که چندین بار تذکر داده شده اما اقدامی صورت نگرفته است، روزانه نزدیک به  200 دانشجو سوار این اتوبوس ها می شوند که اگر برای این دانشجویان اتفاقی بیافتد هیچ کس پاسخگو نیست زیرا طبق قانون این اتوبوسها باید در ترمینال مستقر باشند که متاسفانه بدلیل عدم پرداخت صورت حساب به سازمان حمل و نقل این رانندگان همکاری نمی کنند.

در ادامه علی یحیی پور شهردار آبیک اظهار داشت: شهرداری زمینی را برای ساخت درمانگاه در نظر گرفته و دیوار دور آن را هم ساخته است ،با اخذ مجوز از شورای شهر این مکان را به صورت موقت در اختیار این رانندگان قرار می دهیم و دانشگاه ها باید ارتباط خود را با این رانندگان قطح کنند، لذا هر ماشینی که داخل این پارکینگ برود باید صورت حساب پرداخت کند که 5 درصد این صورتحساب برای شهرداری است که مبلغی از آن صرف امور فرهنگی خواهد شد.

وی به موضوع نبود خروجی یا دور برگردان مناسب در ورودی های آبیک اشاره کرد و گفت: برای  ایجاد دور برگردان حداقل به 750 متر نیازمندیم که با پیشنهاداتی که داده شده این پروژه در بلوار آزادی به سمت میدان مادر به خاطر بار سنگین ترافیکی  و حادثه خیز بودن آن، امکان پذیر نبوده و شهرداری مخالف این کار است، و می خواهد تا در جلسه ای جدا گانه مکان مناسبی را معرفی کنند.

یحیی پور در پایان به شهروندان آبیکی مژده داد به زودی خط اتوبوس آبیک به تهران در شهرستان راه اندازی می شود.
که در گزارشی کامل جزئیات ای مساله عنوان خواهد شد.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان