۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین توصیه هایی برای مقابله با اقدامات ترامپ
کد خبر: ۲۶۶۷۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۲ ساعت: ۱:۸ ↗ لینک کوتاه

سعدالله زارعی نوشت:

توصیه هایی برای مقابله با اقدامات ترامپ

برجام را در تبلیغات پایان یافته معرفی نکنیم ولی در داخل به اجماع برسیم که برجام تمام شده است پس باید بنای جدید در روابط خارجی به وجود اوریم .

توصیه هایی برای مقابله با اقدامات ترامپ
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،دکتر سعدالله زارعی از تحلیلگران و کارشناسان سیاسی در مطلبی، توصیه هایی را به منظور مقابله با اقدامات ترامپ، به گروهها و جناحهای سیاسی، مدیران و مسولین کشور نموده است:

سلام دوستان به نظر من در همه شرایط بخصوص در شرایط فعلی ، ایران و ایرانیان باید با اتخاذ سیاست های زیر ، به مصاف امریکا بروند :

۱ - از آنجا که یکی از اهداف اصلی امریکا ایجاد شکاف در جامعه ایرانی برای پذیرش تحمیل های بعدی است ، خود انتقادی را به زمان دیگری موکول کرده و نشان دهند که تهدید جدید ان ها را همبسته تر کرده است . در این بین اصولگرایان باید بیش از طیف های دیگر خویشتندار باشند و البته مقامات ارشد کشور نیز از هر بحثی که سبب اشتغال ذهنی مردم و تنش می شود خودداری کنند .

۲ - امریکا همانطور که از لابلای عبارات ترامپ هم بر می اید ، بخاطر اقتدار منطقه ای ایران و نقش ممتازی که سپاه در آن ایفا کرده ، از جمهوری اسلامی عصبانی است ؛ پس بدون سر وصدای غیر ضروری همین روش را ادامه دهیم که این بهترین تلافی است . نباید گمان کنیم که کوتاه امدن راه حل است . درس برجام این است که کوتاه امدن برای ملتی که می خواهد روی پای خود بایستد ، راه حل نیست .

۳ - از انچه علیه ایران و علیه سپاه به عنوان نهادی قانونی انجام شده به عنوان مقدمه رویه ای جهانی برای مقابله با ملت ها و ارتش هایشان سلاحی بسازیم و ملت ها و دولت ها را به ان مجهز کنیم یعنی مخالفت با اقدام امریکا علیه ایران و سپاه را تبدیل به موجی جهانی کنیم

۴ - برجام را در تبلیغات پایان یافته معرفی نکنیم ولی در داخل به اجماع برسیم که برجام تمام شده است پس باید بنای جدید در روابط خارجی به وجود اوریم .

۵ - واقعیت اقتصادی کشور را برای مردم توضیح دهیم و ادبیات رسمی را با ان تطبیق دهیم تا مردم همراهی بیشتری با مسیولان داشته باشند . ادبیات متمایزی که رییس جمهور در سازمان ملل بگوید ما بالاترین رشد اقتصادی جهانی را داریم و دو هفته بعد سخنگوی دولت بگوید پولی برای خرید محصولات کشاورزی نداریم را کنار بگذاریم .

۶ - پایه های داخلی اقتصاد کشور را با انضباط بیشتر اقتصادی تقویت کنیم و جلو ویژه خواری ها را بطور جدی بگیریم تا هم هزینه جاری مان کاهش یابد و هم تحمل سختی برای مردم توجیه پذیر باشد .




انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان