۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اسرائیل در جنوب سوریه به دنبال چیست؟
کد خبر: ۲۶۶۷۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۲ ساعت: ۱:۶ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

اسرائیل در جنوب سوریه به دنبال چیست؟

گزارش منابع رسانه‌ای نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل به دنبال ایجاد یک منطقه حائل تا نزدیکی استان‌های درعا و سویدا در سوریه است.

اسرائیل در جنوب سوریه به دنبال چیست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،پیروزی های پی در پی نیروهای سوری یکی از نگرانی های اصلی رژیم صهیونیستی در جبهه جنوبی سوریه است که موجب شده تا آن ها اقدامات مخرب گسترده ای را علیه محور مقاومت در جنوب سوریه انجام دهند.


رژیم صهیونیستی با توجه به اینکه تروریست های تکفیری در جنوب سوریه از ارتش اسرائیل محافظت می کنند ؛ لذا یک هم افزایی گسترده بین صهیونیست ها و تروریست ها وجود دارد. آن ها همچنین به بخش های از خاک سوریه در جبهه جنوبی نیز طمع دارند.


گزارش منابع رسانه ای نشان می دهد که ارتش اسرائیل به دنبال ایجاد یک منطقه حائل تا نزدیکی استان های درعا و سویدا در سوریه است.روزنامه تایمز چاپ انگلیس به نقل از منابعی در منطقه غرب آسیا  در این زمینه می نویسد: اسرائیل به آمریکا و روسیه برای تضمین ایجاد منطقه ای حائل در جنوب سوریه فشار می آورد تا حزب الله لبنان نتواند در این منطقه فعالیت کند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع نظامی خاطرنشان کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مساله ایجاد منطقه حائل را در مذاکرات جداگانۀ خود با رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه بررسی کرده است. منطقۀ حائل که رژیم صهیونیستی درپی ایجاد آن است ، به طول بیش از 30 مایل از شرق بلندی های اشغالی جولان سوریه آغاز می شود و با گذشتن از شهر درعا به شهر سویداء می رسد.


البته این تنها بخشی از پروژه توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه است. آن ها با حمایت تسلیحاتی و لجستیکی در 5 سال اخیر فصل جدیدی از تعامل با تکفیری ها را در شمال و جنوب سوریه رقم زدند.


منابع غربی در این زمینه می گویند: اسرائیل چندی پیش اسلحه و کمک های لجستیک برای گروهی از نیروهای مسلح (تروریست ها) در سوریه فرستاد و خدمات درمانی در اختیار زخمی های گروه های مسلح قرار داد.

اسرائیل در جنوب سوریه  به دنبال چیست؟

منابع نظامی اعلام کردند که تعداد زخمی های گروه های مسلح که در بیمارستان های اسرائیل برای درمان بستری شده اند ، هزاران نفر هستند. یکی از این زخمی ها به نام " ابوخالد" می گوید که وی را از خط آتش بس - بین سوریه و اسرائیل - عبور دادند و به بیمارستانی در شهر نهاریا منتقل کردند.

اسرائیل در جنوب سوریه  به دنبال چیست؟
رژیم صهیونیستی در چهارچوب طرح جیره خوب 10 ها میلیون دلار تسلیحات در اختیار تروریست های تکفیری قرار داده است که این موضوع جای تامل جدی دارد. منابع صهیونیستی در این زمینه می گویند: تلاش برای کمک ارتش به سوری های مخالف دولت در نزدیکی مرز سوریه با سرزمین های اشغالی در سال 2014 در حجم اندکی آغاز شد. اما امسال با اعلام طرح جیره خوب، که مدیریت آن را یک افسر با درجه سرهنگ دوم به عهده دارد بر حجم این برنامه افزوده شد. به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، هدف از این اقدام، ایجاد روابط بهتری با گروههای مسلح سوریه و دور کردن جبهه های ضد اسرائیلی از مرزهاست.


"ینیف عاشور" فرمانده لشکر 210 تابع فرماندهی منطقه شمالی رژیم صهیونیستی که مسئول طرح "جیره خوب" است در این باره گفت: در مرحله اخیر، گروههای مختلفی از نیروهای مخالف دولت سوریه در جریان بمباران جنگنده های روسیه علیه مواضعشان، ضربات سنگینی متحمل شدند. در نتیجه این وضعیت، گروههای مسلح تضعیف می شوند.


وی یادآور شد: "مصلحت اسرائیل در آن است که افراد مسلح ساکن بلندی های جولان تقویت شود.


این فرمانده صهیونیست گفت: اسرائیل در ابتدا از طریق سازمان های امداد رسان بین المللی اقدام به ارسال کمک های غذایی و ما یحتاج افراد مسلح در ارتفاعات جولان می کرد. اما پس از شکست خوردن این طرح، اسرائیل تصمیم گرفت به طور مستقیم این پروژه را مدیریت کند و آب، برق، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی را برای افراد مسلح این بخش از خاک سوریه تأمین نماید.


گزارش منابع صهیونیستی نشان می دهد که اسرائیل بیش از چهار هزار عنصر مسلح سوریه را درمان و حدود 55 تن لباس زمستانی، 12 تن کفش، 250 تن غذا و 465 هزار لیتر سوخت را برای تروریست های جبهه جنوبی سوریه فرستاده است.

سید جلال ساداتیان کارشناس مسائل بین‌الملل و دیپلمات سابق ایران در لندن درباره ساز و کار کمک های صهیونیست ها به تروریست های تکفیری می گوید: ژیم‌صهیونیستی در پشت پرده حمایت مجدد آمریکا از تروریست‌های معارض سوریه است که این اقدام رژیم صهیونیستی در جهت حفظ امنیت سرزمین های اشغالی است (بیشتر بخوانید).


ارسال میلیون های دلار کمک غیر نقدی به جبهه جنوبی سوریه و با هدف حمایت از تروریست های تکفیری نشان می دهد که ارتش رژیم صهیونیستی به شدت نگران آینده موجودیت خود در منطقه حساس و مهم جولان اشغالی است.


علاوه بر این اقدامات که از سوی صهیونیست های انجام می شود، حملات هوایی گسترده نیز علیه مواضع سوریه همه ساله در دستور کار صهیونیست ها بوده است.

اسرائیل در سال های اخیر ده ها حمله هوایی علیه مواضعی در سوریه انجام داده که نمونه آن ها در مرکز تحقیقاتی ریف دمشق در سال 2013، حمله به قنیطره در سال 2014 و حمله به فرودگاه دمشق در سال های 2014 تا 2017 اشاره کرد.


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان