۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حمله لفظی ترامپ به برجام; ناشیانه ترین توافقی بود که تاکنون دیدم
کد خبر: ۲۶۶۷۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۰ ساعت: ۱۱:۳۵ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با فاکس نیوز؛

حمله لفظی ترامپ به برجام; ناشیانه ترین توافقی بود که تاکنون دیدم

«دونالد ترامپ» در مصاحبه با فاکس نیوز بار دیگر توافق هسته ای را مورد حمله لفظی قرار داد.

حمله لفظی ترامپ به برجام; ناشیانه ترین توافقی بود که تاکنون دیدم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، که در هریسبرگ ایالت پنسیلوانیا به سر می برد، در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد: خیلی پیش از اینها باید حواسمان را درباره توافق هسته ای جمع می کردیم. فکر می کنم این یکی از ناقص ترین و ناشیانه ترین توافق هایی است که من تاکنون دیده ام، ما به هیچ دستاوردی در این توافق نرسیدیم.

ترامپ که رئیس جمهور پیشین آمریکا را مقصر امضای توافق هسته ای می داند، در ادامه افزود: کلینتون میلیاردها دلار پول و بسیاری چیزهای دیگر به آنها داد و پیش از آنکه جوهر توافق خشک شود، آنها (اشاره به ایران) بار دیگر آزمایش های موشکی و فناوری هسته ای را از سر گرفتند.

ترامپ در ادامه افزود: 1.7 میلیارد دلار پول نقد به آنها دادیم که از جیب شما رفت، می دانید این پول در چند هواپیما جا می شود؟ به همین دلیل است که برجام بدترین توافق تاریخ آمریکا بوده است. ما هیچ از این توافق به دست نیاوردیم.

به دنبال اجرایی شدن برجام، دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا، 1.7 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را به این کشور بازگرداند.

زمانی که از ترامپ درباره آینده توافق میان تهران و واشنگتن سوال پرسیده شد، وی گفت: به زودی این موضوع اعلام می شود. من دقیقا می دانم قرار است چه کاری انجام دهم؛ اما نمی توان آن را امشب برایتان بازگو کنم. اما خیلی زود شما را در جریان قرار خواهم داد.

رئیس جمهور آمریکا سپس در سخنانی مداخله جویانه مدعی شد: مردم ایران انسان های بسیار بزرگی اند که خواستار آزادی و دوستی با آمریکا هستند. من به راستی معتقدم که اینگونه است. اما آنها در خیابان ها شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند و جان کری در چنین شرایطی با ایرانی ها وارد مذاکره می شود.

دونالد ترامپ باید 15 اکتبر پایبندی ایران را به توافق هسته ای تایید و یا رد کند. وی اخیرا در سخنرانی های متعددی مدعی شده است قصد ندارد این پایبندی را تایید کند. مقامات ایرانی نیز هشدار دادند هر گونه تخطی آمریکا از برجام با پاسخ قاطع آنها مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان