۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شناسنامه جدید برای زنبورداران استان صادر می‌شود
کد خبر: ۲۶۶۷۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۰ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

معاون جهاد کشاورزی قزوین:

شناسنامه جدید برای زنبورداران استان صادر می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همزمان با طرح آمار گیری زنبورستان‌ها در سطح کشور؛ شناسنامه جدید برای زنبو داران استان صادر می‌شود.

شناسنامه جدید برای زنبورداران استان صادر می‌شود
سید منصور حاج سید جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در سرشماري سال جاری از زنبورستان‌ها علاوه بر ثبت آمار و مشخصات كلني‌هاي زنبور عسل و توليدات كلني‌ها، به طور همزمان طرح صدور شناسنامه‌هاي جديد زنبورداري و طرح اختصاص كد شناسه زنبورداري به هر زنبورستان اجرا مي‌شود.

وی افزود: بر اساس آخرين سرشماری در سال گذشته بیش از 83هزارو728 کندوی زنبور عسل در استان وجود دارد.

معاون جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: از این تعداد کندوی موجود در سطح استان؛ حدود 43هزار و 858 کندو در شهرستان قزوین، بیش از 10هزار و 730 کندو در شهرستان بوئین زهرا، 7هزار و 704 کندو در شهرستان آبیک، 2هزار و 996 کندو در شهرستان البرز، 5هزار و 749 کندو در شهرستان تاکستان و 12هزار و 691 کندو در شهرستان آوج قرار دارد.

به گفته این مقام مسئول؛ در سرشماري سال گذشته براي اولين بار همزمان با سراسر كشور آمار ساير توليدات كندوها ثبت شد كه بر اين اساس 39هزارو 984 كيلوگرم موم، 103 كيلوگرم بره موم،390كيلوگرم گرده گل و 24 كيلوگرم ژل رويال توسط زنبورداران استان توليد شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح سرشماری از کلنی‌های زنبور عسل استان از تاریخ 22لغایت 28 مهر ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های استان اجرا مي‌شود.
انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان