۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین موکب اوقاف قزوین در نجف برپا می‌شود/ استقرار ۷ پایگاه جمع‌آوری نذورات مردمی ویژه اربعین
کد خبر: ۲۶۶۷۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۰ ساعت: ۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان:

موکب اوقاف قزوین در نجف برپا می‌شود/ استقرار ۷ پایگاه جمع‌آوری نذورات مردمی ویژه اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به برپایی موکب اداره اوقاف قزوین در نجف اشرف بیان کرد: هفت پایگاه جمع‌آوری نذورات مردمی ویژه اربعین در بقاع متبرکه سطح استان برپا می‌شود.

موکب اوقاف قزوین در نجف برپا می‌شود/ استقرار ۷ پایگاه جمع‌آوری نذورات مردمی ویژه اربعین
حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین به عنوان عظیم‌ترین اجتماع انسانی در دنیا تجلی پیدا کرده است و همایش بزرگی است که در دنیا نظیر آن وجود ندارد.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین در سال‌های اخیر توانسته جلوه‌ای از حضور میلیونی همه مسلمانان را به نمایش بگذارد و این موضوع می‌تواند محور وحدت و مانوری برای آمادگی ایام ظهور باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد که در ایام اربعین جزء عزاداران و زائرین اباعبدالله الحسین(ع) بوده و به زوار سیدالشهدا(ع) خدمت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اداره اوقاف برای پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) بیان کرد: اداره‌ اوقاف و امور خیریه نیز همچون گذشته که بحث برپایی موکب و پذیرایی از زائرین را برعهده داشت، امسال نیز برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

توزیع 60 هزار وعده غذای گرم توسط موکب اوقاف قزوین
عادل عنوان کرد: موکب اصلی اداره‌کل اوقاف قزوین در نجف اشرف برپا خواهد شد؛ زیرا موقوفاتی داشتیم که نیت آنها مربوط به پذیرایی از زوار در نجف بود؛ همچنین با هماهنگی ستاد عتبات و ستاد اربعین استان، موکب دیگری جهت پذیرایی و پشتیبانی از زائران در مرز مهران خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: موکب دیگری نیز توسط آستان مقدس امامزاده بی‌بی زبیده(س) در کربلا برپا خواهد شد که این کار از محل کمک‌های خیرین و داوطلبانه بوده و هماهنگی‌های لازم در حال انجام است.

عادل بیان کرد: موکب نجف اشرف که در 100 متری حرم امام علی(ع) قرار دارد به مدت 11 روز از 10 تا 21 آبان ماه، خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی ع را برعهده خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: فعالیت‌های این موکب در دو بخش فرهنگی شامل برپایی حسینیه، اقامه نماز جماعت، برگزاری مجالس سخنرانی و مداحی با حضور مداحان و سخنرانان مطرح کشوری و استانی و پذیرایی به زائران امام حسین(ع) ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفت: در مدت 11 روز برپایی موکب در نجف اشرف، 60 هزار پرس غذای گرم و 40 هزار میان وعده در بین زائرین توزیع خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ایام برپایی موکب در نجف اشرف، ۵۰ نفر خادم به صورت رایگان به زائران خدمت خواهند کرد که این افراد شامل کارمندان اداره‌کل اوقاف قزوین، هیئت‌های امنا، خادمین بقاع متبرکه و داوطلبان مردمی هستند.

وی عنوان کرد: پروانه موکب اداره‌کل اوقاف قزوین توسط سازمان اوقاف کشور، صادر شده است و ویزای 20 نفر از 50 خادم موکب اوقاف قزوین از سوی سازمان اوقاف کشور و ویزای 30 نفر دیگر هم از ستاد عتبات تهیه خواهیم کرد.

عادل تصریح کرد: به منظور حمایت از تولیدات استانی و حصول اطمینان از لحاظ بهداشت و سلامت مواد غذایی، کلیه اقلام مورد نیاز موکب از استان تهیه می‌شود و یک دستگاه نانوایی در کنار موکب پیش‌بینی شده تا روزانه ۶ هزار قرص نان در اختیار زائرین قرار بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: هزینه‌های این موکب از محل موقوفات متصرفی، غیرمتصرفی و کمک‌های خیرین تامین می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: به منظور جمع آوری نذورات و هدایای مردمی درخصوص اقلام مورد نیاز موکب‌ها، هفت پایگاه در بقاع متبرکه سطح استان با هماهنگی ستاد عتبات عالیات و ستاد اربعین استان برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: چهار پایگاه قزوین در آستان مقدس امامزاده حسین(ع)، امامزاده سیدمحمد(ع)، چهارانبیاء(ع) و بی‌بی‌زبیده‌خاتون(س) مستقر خواهد بود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان