۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۴ هزار دانش‌آموز افغان در مدارس قزوین تحصیل می‌کنند
کد خبر: ۲۶۶۶۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۸ ساعت: ۱۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

بیش از ۴ هزار دانش‌آموز افغان در مدارس قزوین تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: بیش از ۴ هزار دانش‌آموز افغان در مقاطع مختلف تحصیلی در استان قزوین مشغول به تحصیل هستند که دو مدرسه نیز برای آنها ساخته شده است.

بیش از ۴ هزار دانش‌آموز افغان در مدارس قزوین تحصیل می‌کنند
سالار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از توانایی دانش‌آموزان در فعالیت‌های مدارس اظهار کرد: معتقدم برای ایجاد نشاط علمی و معنوی در مدرسه، باید از ظرفیت دانش‌آموزان در اداره امور کلاس و مدرسه استفاده کرد. 

وی افزود: مدرسه فقط یک ساختمان فیزیکی نیست؛ بلکه محیط زنده و پویایی است؛ که بهترین راه برای ایجاد شور و نشاط آموزشی و پرورشی در مدارس، دادنِ مسئولیت به دانش‌آموزان است.

کیفیت بخشی با اولویت آموزش ابتدایی از اهداف آموزش و پرورش است
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ضرورت بررسی آسیب‌های اجتماعی در مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر زیاد آسیب‌های اجتماعی در کاهش شادابی مدارس، لذا در نظر داریم که جلساتی به صورت شهرستانی با حضور مدیران و کارشناسان مناطق مختلف استان به منظور بررسی تخصصی آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم تا راهکارهای مناسب برای مقابله با مشکلات ارائه شود.

وی با اشاره به اهداف آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مهم‌ترین تفاوت هدفگذاری آموزش و پرورش استان در سال جاری نسبت به سال گذشته، کیفیت بخشی با اولویت آموزش ابتدایی و نگاه کیفی به فعالیت‌های پرورشی است؛ چراکه آموزش‌های ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

قاسمی با اشاره به آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تصریح کرد: سال گذشته بیش از 300 دانش‌آموز که در سن ورود به مدرسه بودند از تحصیل بازماندند که برای جذب همه دانش‌آموزان تاکید شده که با اتخاذ تمهیدات لازم، هیچ دانش‌آموزی بدون معلم در استان وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: تقویت مدارس شبانه‌روزی استان برای حل مشکلات مربوط به رفت و آمد دانش‌آموزان و لزوم افزایش اعتبارات از جمله اقدامات برای کاهش آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است.

قاسمی با اشاره به تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در استان عنوان کرد: بیش از 4 هزار دانش‌آموز افغان در مقاطع مختلف تحصیلی در استان قزوین مشغول به تحصیل هستند و دو مدرسه نیز برای آنها ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به بحث هدایت تحصیلی بیان کرد: امسال انتخاب رشته در کشور و استان به خوبی مدیریت شد؛ به طوریکه در رشته علوم تجربی، تقریبا 90 درصد ظرفیت سازی در کنار توسعه متوازن انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: سال‌های گذشته در انتخاب رشته نظر اولیاء، دانش‌آموز، مشاور و دبیر و نتایج آزمون‌ها بسیار اثر داشت؛ اما امسال سابقه تحصیلی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته دارای اهمیت بود؛ که براساس آن هدایت تحصیلی انجام می‌شد و خوشبختانه میزان نارضایتی‌ها نیز کم بود.

وی در پایان گفت: میزان ظرفیت پیش‌بینی شده برای رشته علوم تجربی حدود 3800 نفر، علوم انسانی 3700 و برای رشته‌های کارودانش و فنی و حرفه‌ای به اندازه نیمی از آنها بود که انجام شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان