۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین آمانو; تأیید می‌کنم که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پایبند بوده است
کد خبر: ۲۶۶۶۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۸ ساعت: ۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رم؛

آمانو; تأیید می‌کنم که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پایبند بوده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر تأیید کرد ایران به تمام تعهدات خود در چارچوب توافقنامه هسته‌ای عمل کرده است.

آمانو; تأیید می‌کنم که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پایبند بوده است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از خبرگزاری فرانسه، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در رم تأیید کرد ایران به تعهدات خود در چارچوب توافقنامه هسته‌ای که سال 2015 با قدرتهای بزرگ امضا کرد، کاملا عمل کرده است.

آمانو در آغاز کنفرانس مقابله با تسلیحات هسته ای در رم گفت: «من تأیید می کنم که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافقنامه هسته‌ای پایبند بوده است.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این، ماه گذشته نیز اعلام کرده بود ایران به خوبی به تعهداتش عمل می کند. این در حالی است که واشنگتن حملات خود علیه این توافقنامه را افزایش می دهد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود خاطر نشان کرد پایبندی ایران به تعهداتش در زمینه توافقنامه هسته ایپیش از این هشت بار مورد تایید قرار گرفته است.

موگرینی در کنفرانسی ویدیویی در رم اعلام کرد هم اکنون زمان آن رسیده است تا «در همکاری بین المللی کانال های جدیدی را بگشائیم و یقینا زمان از بین بردن این کانال ها نیست.»

وی با اشاره به توافقنامه هسته ای ایران و امکان عدم تأیید آن از طرف آمریکا افزود هم اکنون در برابر تهدید کره شمالی «ما نمی توانیم جبهه جدیدی را باز کنیم.»

 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان