۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تورم به اربعین رسید/ بازتاب "تحمیل هزینه های اضافی به دوش زوار اربعین" در فضای مجازی+ تصاویر
کد خبر: ۲۶۶۶۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۷ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

نگاه درآمدزایی به یک سفر زیارتی؛

تورم به اربعین رسید/ بازتاب "تحمیل هزینه های اضافی به دوش زوار اربعین" در فضای مجازی+ تصاویر

تحمیل هزینه های دیگر به زائران اربعین باعث واکنش شدید بسیاری از کاربران فضای مجازی شده است.

تورم به اربعین رسید/ بازتاب "تحمیل هزینه های اضافی به دوش زوار اربعین" در فضای مجازی+ تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،حدود یک ماه تا برگزاری مراسم اربعین زمان مانده است اما به نظر می رسد برخی از مسئولان به جای تلاش برای بهتر برگزار شدن مراسم اربعین، برای اجرای آن سنگ اندازی می کنند.

در یکی از خبرهایی که از سوی معاون آخوندی منتشر شد اعلام شده بود که قیمت اتوبوس های حمل و نقل زائرین اربعین 100 درصد افزایش پیدا می کند.

در همین راستا داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت بلیت اتوبوس برای ایام اربعین باید دو برابر روزهای عادی گران شود.

وی با یادآوری این‌که در ایام اربعین حسینی اتوبوس ها یک سر خالی از مقاصد شهرهای مرزی با عراق بر می‌گردند، افزود: در زمان برگشت زائران ناوگان اتوبوسی بدون مسافر  عازم  شهرهای مرزی با کشور عراق می شوند، ضمن این‌که معمولا توقف‌های طولانی در این مسیر به اتوبوس ها تحمیل می شود.

در همین راستا تحمیل هزینه های دیگر به زائران اربعین باعث واکنش شدید بسیاری از کاربران فضای مجازی شده است.

در یکی از این واکنش ها ابوالقاسم طالبی، از علت اصلی این افزایش قیمت ها سخن گفته و نوشته است: گفته اند زمانی هرکس قصد زیارت امام حسین را داشت یک دستش را قطع می کردند و اجازه می دادند؛ حالا با دو برابر کردن بلیط اتوبوس و ... اربعین خلوت نمی شود.

 

 

عده ای از کاربران نیز با شوخی به این موضوع پرداخته اند و این اقدام را با مهمان نوازی طرف عراقی مقایسه کرده اند.

 

استفاده برخی کاربران از کلیشه برعکس برای گران شدن هزینه های اربعین تا جایی که یکی از کاربران توئیتر در توئیتی نوشته است: بروید خدا را شکر کنید اینجا جمهوری اسلامیه و دولت سفر اربعین را تسهیل می کنه بعضی از کشورها دولتشون مثلا اسلامیه ولی نفوذی ها هزینه ها را زیاد می کنند که مردم نرن کربلا.

برخی از کاربران فضای مجازی هم به اعتراضاتی که از شورای شهر جهت پرداخت هزینه ای از هزینه های اربعین بلند شده بود واکنش نشان دادند؛ اگرچه رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده بود هزینه هایی از اربعین را مانند سال ها گذشته پرداخت می کند، اما اعضای شورای شهر نسبت به این موضوع واکنش‌هایی نشان دادند که البته شیطنت آنها با موضع صریح رئیس شورا ناکام ماند.

 

حسن عباسی هم به این موضوع واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: اربعین ماهیت زیارتی دارد، اگر تبدیل شد به درآمد زایی، اربعین به یک ساز و کار توریستی و سیاحتی مبدل می شود؛ اتفاقی که در مشهد افتاده.

 

عده ای از کاربران فضای مجازی هم هزینه های اربعین را با سایر هزینه های دولت مقایسه کرده اند و نشان داده اند که این هزینه ها در قبال هزینه های جاری دولت بسیار ناچیز است. این واکنش در قبال خبری مبنی بر هزینه 5 میلیاردی برای اربعین بود؛ این در حالی بود که هزینه تغییر دکوراسیون ساختمان ریاست جمهوری در سال 92 همین مقدار بود.

 

 

موج واکنش های زائران اربعین به افزایش قیمت ها و کاسبی ها روز به روز گسترده تر می شود؛ اگرچه اربعین با هدف زیارتی برگزار می شود اما هزینه های کم و سهولت رفت و آمد زائران باعث افزایش جمعیت زوار تا 2 و نیم میلیون زائر در هر اربعین از سوی ایران شده بود.

به نظر می رسد افزایش هزینه ها با هدف اولیه این پیاده روی عظیم و سالانه مغایرت داشته و این هدف را زیر سوال برده است.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان