۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سید حسن نصرالله; مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای نیست/ آمریکایی‌ها می‌خواهند عمر داعش را طولانی کنند
کد خبر: ۲۶۶۶۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۷ ساعت: ۹:۴۶ ↗ لینک کوتاه

انتقاد سید حسن نصرالله از مواضع آمریکایی‎ها در قبال ایران و مسائل منطقه؛

سید حسن نصرالله; مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای نیست/ آمریکایی‌ها می‌خواهند عمر داعش را طولانی کنند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به انتقاد از مواضع آمریکا در مسائل مختلف پرداخت.

سید حسن نصرالله; مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای نیست/ آمریکایی‌ها می‌خواهند عمر داعش را طولانی کنند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت علی هادی العاشق و محمد حسن ناصر آغاز شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما در مقاومت اگر جوانان تک‌فرزند اجازه پدر و مادر را نداشته باشند آنها را به جبهه اعزام نمی‌کنیم اما با این حال ده‌ها جوان برای اعزام به ما مراجعه می‌کنند.

سید حسن نصرالله افزود: شایعه می‌کنند که ما جوانان را به زور به جبهه اعزام می‌کنیم و یا ادعا می‌کنند که جوانان برای پول به جبهه می‌روند و این در حالی است که بسیاری از جوانان ما که به جبهه‌ها رفته و شهید شده‌اند، وضعیت خوبی از لحاظ مالی داشته‌اند.

وی گفت: تا زمانی‌که داعش محو نشود نبرد با آن ادامه خواهد داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: اگر داعش بماند به معنای آن است که بار دیگر حمله خواهد کرد زیرا حمله کردن طرح و برنامه داعش است. جایز نیست که داعش رها شود زیرا یک موجودیت و هویت سرطانی است و برای بازگشت به لبنان برنامه ریزی می کند. راه حلی برای داعش جز ریشه کن کردن آن وجود ندارد به خصوص آنکه مساحت جغرافیایی آن به شدت کاهش یافته است.

سید حسن نصرالله گفت: باید تکلیف نبرد با داعش مشخص شود زیرا اجازه دادن به بقای داعش، خطری برای عراق، سوریه و لبنان است. آمریکایی ها تلاش می کنند در مسیر نبرد با داعش کارشکنی کنند.

وی افزود: نیروی هوایی آمریکا در برخی مناطق نمی گذارد ارتش سوریه و هم پیمانانش در مناطق تحت کنترل داعش پیشروی کنند. آمریکا می خواهد عمر داعش را طولانی کند اگر ملت و دولت عراق نبود نبرد با داعش سالیان سال طول می کشید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: وظیفه داعش تضعیف همگان و تخریب لبنان و سوریه و عراق و نابودی ارتش‌ها و ملت‌هاست. مانع تراشی آمریکا در مسیر نابودی داعش باعث نمی شود که نبرد علیه داعش متوقف شود و پایان داعش نزدیک است.

وی در سخنرانی خود تاکید کرد: مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه هسته ای نیست بلکه مشکل آمریکا با این کشور به چالش کشیدن طرحهای آمریکایی - سعودی در منطقه توسط ایران است.

سید حسن نصرالله گفت: آنها (آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ) هر آنچه می توانستند از نظر امنیتی و رسانه ای به کار گرفتند اما شکست خوردند. از این‌رو آنها می خواهند کسانی را که در برابر طرح آنها ایستاده اند‎‎‏، مجازات کنند.

انتهای پیام/1404

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان