۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چرا آمد نیوز مسدود نمی شود؟
کد خبر: ۲۶۶۶۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۷ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

دلایل مسدود نشدن آمدنیوز ؛

چرا آمد نیوز مسدود نمی شود؟

کانال معاند آمد نیوز باوجود انتشار گسترده اکاذیب همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

چرا آمد نیوز مسدود نمی شود؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، پس از انتشار اسناد جعلی و کذب کانال تلگرامی آمدنیوز در مورددختر رییس قوه قضاییه در شبکه صدای آمریکا و مشخص شدن جعلی بودن آن برای مخاطبان و کاربران، باز هم این سوال بی‎جواب مطرح شد که چرا این کانال همچنان بدون محدودیت و مزاحمت به فعالیت خود ادامه می‎دهد.
چرا آمد نیوز مسدود نمی شود؟

آمدنیوز کانال معاند نظام است که مدت‎هاست با انتشار اسناد جعلی و خبرهای کذب در تلاش است مردم را به مسئولان بدبین کند و بین آنها فاصله بیندازد. این کانال که همسویی آن با سرویس‌های بیگانه مشخص است، با ادعای اینکه رابط‎های زیادی در نهادهای مهم کشور دارد مطالب کذبی را مطرح می کند و برای چند روز حاشیه‎هایی را ایجاد می‎کند و مسئولان مجبور می‎شوند برای جلوگیری از بدبینی مردم در خصوص این مطالب کذب اقدام به روشنگری کنند.

اما اکنون سوال این جاست که چرا مسئولان دست اندرکار فضای مجازی با وجود تایید روند ناسالم این رسانه و همراهی با بيگانگان، اقدامی در جهت محدود و مسدود کردن این کانال که ذهن مخاطب را مشوش می کند انجام نمی‎دهند؟ آن هم در حالی که می‎شود با مرور مصاحبه‎های مسئولان به این نکته پی برد که آنها هم به عملکرد سوء این رسانه اعتقاد دارند و هم توان مسدود کردن آن را دارند.

در ادامه بخشی از مواضع مسئولان مربوطه را ظرف مدت سه ماه گذشته مرور می کنیم:

محمود واعظی وزیر سابق ارتباطات و رییس دفتر کنونی رییس جمهور در تاریخ 25 تیر 1396 و در حاشیه بازدید از دستاوردهای مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات همراه اول درباره کانال های مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی گفته بود که هفته ای سه هزار کانال تلگرامی مسدود می‎شوند.

چرا آمد نیوز مسدود نمی شود؟

سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت یازدهم و دوازدهم در تاریخ 18 مرداد 1396 با حضور در نشست فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی اظهار کرده بود: در خصوص کانال آمد نیوز به مرتبطان این کانال تذکر دادیم و اقدامات در زمینه ایجاد جنگ روانی علیه این کانال راه افتاده است.

چرا آمد نیوز مسدود نمی شود؟

اما در اینجا برای مخاطب سوالاتی به وجود می‎آید. با وجود توانایی در مسدود کردن کانال های تلگرامی طبق گفته وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین مشخص بودن برخی از مرتبطان این کانال طبق گفته وزیر محترم اطلاعات آیا امکانات کافی برای مسدود کردن این کانال معاند نظام که همچنان با اخبار کذب و جعلی به تشویش اذهان عمومی می پردازد فراهم نیست؟

طبق گفته وزیر سابق ارتباطات و با یک محاسبه سرانگشتی متوجه می شویم که ظرف مدت یک ماه باید 12000 کانال تلگرامی مسدود شود، آیا این کانال با این حجم فعالیت سوء نباید در این فهرست قرار می‎گرفت؟

و اینکه آیا بهتر نیست به جای ایجاد جنگ روانی علیه این کانال طبق گفته وزیر اطلاعات که هم هزینه مالی و هم هزینه زمانی دارد، آب را از سرچشمه پاک کنیم تا احتیاج به این قبیل اقدامات نیز نباشد؟

انتظار از وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، آقای آذری جهرمی این است که سریعا نسبت به مسدود کردن و بستن این کانال اقدامات لازم را انجام دهند چرا که شایعات و اتهامات این کانال نسبت به مسئولان رده بالای نظام تمامی ندارد.

انتهای پیام/1404


منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان