۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شهید "رسول عالم باقری" از شهدای جهاد کبیر است
کد خبر: ۲۶۶۵۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۶ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه:

شهید "رسول عالم باقری" از شهدای جهاد کبیر است

دبیر قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه گفت: امروز شاهد تشییع یکی از شهدای جهاد کبیر هستیم که مسئول کارگروه اشتغال و اقتصاد روستاهای محروم قرارگاه پیشرفت و سازندگی سپاه در استان قزوین بود.

شهید "رسول عالم باقری" از شهدای جهاد کبیر است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مراسم تشییع بسیجی جهادگر "رسول عالم باقری" پیش از ظهر امروز (یکشنبه) از مقابل امامزاده اسماعیل به سمت گلزار شهدا با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

در این مراسم سردار شاهرخی فرمانده سپاه پاسداران استان قزوین، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند و مراسم ساعت حدود 10:30 شروع شد و به سمت به مزار شهدای امامزاده حسین(ع) ادامه داشت.

پس از قرائت قرآن، حاج علی فرمانی مداح قزوینی دقایقی به ذکر مصیبت اهل بیت پرداخت و با روضه جوانان شهید کربلا جمعیت را تحت تاثیر قرار داد.

در ادامه این مراسم سردار عظیم ابراهیم پور دبیر قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه با ابراز تشکر از مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان قزوین، نماینده ولی فقیه در قزوین و پاسداران و بسیجی‌ها، یاد و خاطره این بسیجی جهادگر را گرامی داشت.

ابراهیم پور اذعان کرد: پس از آنکه مقام معظم رهبری سوم خرداد سال گذشته در دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند:  "خرمشهرها در پیش است"؛ برای خیل عظیمی از مردم این سوال ایجاد شد که این خرمشهرهای جدید که رهبری دستور آزادسازی آن را دادند کجا و چه چیزی است؟

وی افزود: در یک سال و نیم گذشته رهبر معظم انقلاب درمورد نحوه آزادسازی خرمشهرهای جدید فرمودند که این عرصه نه جهاد اکبر نه جهاد اصغر، بلکه عرصه جهاد کبیر است.

این مقام مسئول اظهار کرد: امروز شاهد تشییع یکی از شهدای جهاد کبیر هستیم که مسئول کارگروه اشتغال و اقتصاد روستاهای محروم قرارگاه پیشرفت و سازندگی سپاه در استان قزوین بود.

ابراهیم پور با بیان اینکه عالم باقری یکی از کسانی است که در خرمشهرهای ابلاغی فرمانده کل قوا شهید شد، تاکید کرد: جوانان ثابت کردند کردند که انقلاب اسلامی همواره در معرکه حق و باطل حضور دارد و هیچگاه از آن جدا نمی‌شود.

وی ادامه داد: جهاد یک روز در جبهه‌های جنگ است، یک روز در جهاد علمی یا فرهنگی و روز دیگر در جهاد اقتصادی و نهضت خدمت رسانی به روستاهای محروم است.

دبیر قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه با بیان اینکه پس از شهادت سردار همدانی بسیار از رزمنده‌های قدیمی برای رسیدن به آرزوی شهادت امیدوار شدند، اضافه کرد: پس از شهادت حججی نیز بسیاری از جوانان الگو گرفتند فهمیدند راه شهادت هنوز باز است و به آن متوسل شدند.

ابراهیم پور تصریح کرد: امروز استان قزوین میزبان اولین شهید پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران است، این شهید معبر شهادت را برای تمام گروه‌های جهادی و کسانی که در جهاد علمی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت می‌کنند، گشود.

وی در پایان پیام سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قرائت کرد.

پس از برگزاری مراسم تشییع آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین بر پیکر این جهادگر بسیجی نماز را اقامه کرد و مراسم با تدفین پیکر در محوطه امامزاده حسین به پایان رسید.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان