۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طعم و مزه میز و صندلی مدیریت در قزوین/ مدیری مشهدی در دیار مینودری!
کد خبر: ۲۶۶۵۸۱ نویسنده: سید بهمن نقیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۶ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین پاسخ می‌دهد؛

طعم و مزه میز و صندلی مدیریت در قزوین/ مدیری مشهدی در دیار مینودری!

از مزه میز مدیریت و تیم فوتبال مورد علاقه تا شوخی و لطفه‌گویی مدیر سازمان دامپزشکی استان قزوین را در این مصاحبه بخوانید.

طعم و مزه میز و صندلی مدیریت در قزوین/ مدیری مشهدی در دیار مینودری!
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ چهاردهم مهرماه به نام روز دامپزشکی در تقویم کشورمان ثبت شده که هم ریشه در تاریخ تمدن ایرانی و هم اسلامی دارد.

از این رو برآن شدیم تا علاوه بر تبریک فراوان به زحمت کشان این عرصه با نگاهی متفاوت و صمیمانه گفت‌وگویی غیررسمی با مدیرکل دامپزشکی استان قزوین داشته باشیم که در ادامه این متن می‌خوانید.

صبح قزوین : خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید.
نقیبی: سید بهمن نقیبی هستم؛ دانش آموخته مقطع دکترای دامپزشکی از دانشگاه تهران و در آستانه اتمام ۵۰ سالگی.

صبح قزوین : اهل کجایید؟
نقیبی: روستای عمارت از توابع شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی. 

صبح قزوین : چند فرزند دارید؟ دوست دارید دامپزشک بشوند؟
نقیبی: دو پسر ۱۸ و ۱۶ ساله دارم و با وجود اینکه پسر بزرگترم تمایل به تحصیل در رشته دامپزشکی دارد اما چندان موافق نیستم.

صبح قزوین : چند سال است که مدیریت دامپزشکی قزوین را بر عهده دارید؟
نقیبی: بلافاصله پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، در مهرماه سال ۷۶ برای گذراندن دوره طرح نیروی انسانی به استان قزوین آمدم. پس از تبدیل وضعیت استخدامی مقدر شد در قزوین بمانم.

پس از طی دوره‌ای به عنوان کارشناس دامپزشکی در آبیک و قزوین به مدت 3 سال و نیم رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بویین زهرا بودم و سپس به مدت حدود ۹ سال معاون اداری - پشتیبانی اداره کل و از تاریخ نهم مرداد سال 92 عهده دار سمت مدیر کلی دامپزشکی استان هستم.

صبح قزوین : چرا دامپزشک شدید؟ اگر به سال‌های قبل برگردید دوباره همین شغل را انتخاب می‌کنید؟
نقیبی: عدم اخذ امتیاز لازم جهت قبولی در سایر رشته‌های مقطع دکترای پیوسته مرتبط با پزشکی مرا به سوی تحصیل در رشته دامپزشکی سوق داد؛

در تمام مدت خدمت در تشکیلات دامپزشکی دولتی کشور با علاقه کارم را انجام دادم اما در صورت ایجاد فرصتی فرضی برای انتخاب مجدد شغل تلاش می‌کردم در یکی از رشته‌های پزشکی و یا داروسازی شغلی برای خودم دست و پا کنم.

صبح قزوین : تا به حال به فکر راه‌اندازی دامپروری بودید؟ علاقه شما به این رشته از کجا شکل گرفته؟
نقیبی: در بین دوستان و همکاران؛ دامپزشک موفقی در امورات پرورش دام و طیور سراغ ندارم و خودم نیز حتی برای یکبار تلاشی برای ایجاد یک واحد پرورش دام و طیور نداشته‌ام.

صبح قزوین : میز و صندلی مدیریت چه مزه‌ای دارد؟
نقیبی: به طور کلی به شغل کارمندی علاقمندم و به هرحال اینکه در راس یک تشکیلات دولتی استانی فرصتی جهت اجرایی نمودن ایده‌هایت در حیطه وظایف شغلی داشته باشی شیرین و دلچسب است هر چند در زمان‌هایی ایام به علت فشار کاری بیش از حد، مقداری از شیرینی آن کم می‌شود.

صبح قزوین : به نظرتان مدیر حاشیه داری هستید یا خیر؟
نقیبی: تعامل با دیگران و انجام وظیفه به بهترین شکل ممکن اساس کار من است و اصولا از وارد شدن در حاشیه‌ها خودداری میکنم چون سبب دور ماندنم از متن و اصل وظیفه می‌شود.

بررسی اجمالی نوع عملکردم در پنجاه ماه اخیر به عنوان مدیر کل دامپزشکی استان موید این ادعاست.

صبح قزوین : جالب ترین شایعه و حاشیه ای که در مورد خودتان شنیدید چه بوده؟
نقیبی: شایعه تاثیرگذاری‌ام بر تصمیمات نهایی مدیران کلی که بعنوان معاون اداری - پشتیبانی اداره کل افتخار همکاری با ایشان را داشتم؛ عجیب ترین موردی بود که بعضا از همکاران می‌شنیدم و هنوز هم چرایی و چگونگی شکل گیری آن ذهنم را مشغول کرده است در حالی که واقعا هیچگاه فراتر از وظایف سازمانی مشاوره‌ای ندادم و آنان نیز به سبب نوع شخصیت‌شان فرصتی جهت تحمیل نظر هیچ یک از مدیران مجموعه در اتخاذ تصمیم نهایی در امورات فنی و اداری را نمی‌دادند.

صبح قزوین : نیروهای سازمان دامپزشکی قزوین شما را چطور مدیری می‌دانند؟
نقیبی: مدیری اهل تعامل با تمامی همکاران و بهره برداران بخش دامپزشکی؛ شفاف در بیان نظرات و تصمیم گیری و پیگیر در انجام وظایف.

صبح قزوین : یک لطیفه تعریف کنید، ترجیحا با شغلتان مرتبط باشد.
نقیبی: یک روز گنجشکی به موتوری برخورد می‌کنه و می‌افته زمین. بلند که می‌شه می‌بینه تو قفسه؛ به خودش می‌گه: اهههههههههه موتوریه مرده!!!!

صبح قزوین : با کلمات، دامپزشکی قزوین، تخم مرغ، شیر، خودم، آقای فرحی، آزمایشگاه و خبرنگاران جمله بسازید.

دامپزشکی قزوین:
دامپزشکی قزوین می‌تواند پایتخت دامپزشکی کشور شود.

تخم مرغ: هفدهم مهرماه روز جهانی تخم مرغ گرامی باد.

شیر: این یکی شیر است اندر بادیه آن یکی شیر است اندر بادیه/این یکی شیر است آدم می خورد آن یکی شیر است آدم می‌خورد

خودم: خودم را دوست دارم پس مواظب اعمال و رفتارم هستم.

آقای فرحی: آقای فرحی خوش تیپ ترین کارمند دامپزشکی قزوینه و واسه از دست ندادن این عنوان بایستی مراقب اضافه وزنش باشه!

آزمایشگاه: آزمایشگاه؛ تکیه گاه مطمئن قضاوت و تصمیم گیری در بسیاری از اقدامات میدانی در حیطه وظایف دامپزشکی است.

خبرنگاران: خبرنگاران پیام آور امید و آگاهی برای جامعه هستند و بدون حضورشان زندگی کسالت بار و ملال آور خواهد بود.

صبح قزوین : از آرزوهایتان بگویید؟ 
نقیبی: این آرزوی همیشگی من در زندگی شخصی و اداری بوده است؛ به قول سهراب: من اناری را می‌کنم دانه به دل می گویم؛ خوب بود این مردم دانه‌های دلشان پیدا بود ....

صبح قزوین : شما هم مثل برخی مدیران از خبرنگاران دل پری دارید؟ 
نقیبی: برای خبرنگاران احترام ویژه‌ای قائلم و این را سابقه ارتباط من با ارباب جراید و رسانه‌ها به ویژه در چهار سال اخیر تائید می کند، بهترین ایام کاری برای من در این ایام همصحبتی و مصاحبه با خبرنگاران بوده است.

صبح قزوین : اوقات فراغت معمولا به چه کاری مشغولید؟
نقیبی: به دلیل علاقمندی مفرط به حوزه خبر، اخبار مربوط به حوزه کاری و نیز سایر موارد را مرور و البته گهگاهی به فررندانم در امورات درسی کمک می‌کنم و البته تماشای فوتبال.

صبح قزوین : از خاطرات شیرین و تلخ کاریتان بگویید.
نقیبی: تلخ ترین خبر ایام کاری مربوط به شنیدن خبر فوت مدیرکل دامپزشکی استان دکتر علیمحمد اویسی در روز یازدهم بهمن ماه سال ۸۰ در منطقه آوج بود که هنوز هم تلخی آن خبر از ذهنم پاک نشده است از نظر من او معمار اصلی تشکیلات دامپزشکی استان قزوین در قامت یک اداره کل بود؛

شیرین ترین خبر هم مربوط به دریافت خبر کسب رتبه دوم اداره کل در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در بین ۴۷ دستگاه اجرایی استان در ارزیابی سال ۹۴ بود که ماحصل زحمات همکاران در چند سال متوالی بود.

صبح قزوین : چندکتاب که از خواندنش لذت بردید را معرفی کنید.
نقیبی: کتاب‌های "زمین سوخته" و "دا" که اتفاقا هر دو در زمینه دفاع مقدس نگارش شده از جمله موارد ماندگار در ذهنم بوده و هست.

صبح قزوین : شعر یا جمله و یا آیه ای که دوستش دارید را بفرمایید.
نقیبی: این قسمت از کلام خداوند متعال در قرآن کریم که: "...بسا چیزی را خوش نمی‌دارید و آن برای شما خوب است و بسا چیزی را دوست می دارید و آن برای شما بد است و خدا می داند و شما نمی دانید" از دیرباز در ذهنم نقش بسته و در بسیاری از مراحل زندگی تکیه گاهم بوده است، دو بیت شعر از رودکی هم همواره در ذهنم مرور شده و به دفعات برایم دوستانم خوانده‌ام که:

زمانه پندی آزادوار داد مرا
زمانه چون نگری سر به سر همه پند است
به روز نیک کسان تا تو غم نخوری
بسا کسا که به روز تو آرزومند است

صبح قزوین : به چه ورزشی و چه تیم فوتبالی علاقه دارید؟
نقیبی: زندگی با فوتبال زیباست و فوتبال با پرسپولیس مفهومی فراتر از یک ورزش می‌یابد.

صبح قزوین : پیشنهاد زیرمیزی داشتید؟
نقیبی: ممکن است عجیب باشد؛ اما واقعا تا به حال در حدود بیست سال دوران خدمتم هرگز با این پدیده زشت اجتماعی مواجه نشده‌ام.

صبح قزوین : در حوزه کاری به خودتان چه نمره ای می‌دهید؟
نقیبی: در ارزیابی عملکرد سال‌های ۹۴ و ۹۵ در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در استان نمره اداره کل به ترتیب ۹۴ و ۹۷ از ۱۰۰ امتیاز شده است که حاصل تلاش یکایک همکاران در تمامی رده‌های اداری دامپزشکی استان است.

کسب افتخاراتی دیگر در این دو سال همچون رتبه دوم در شاخص‌های اختصاصی در بین ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور در سال ۹۵، کسب رتبه برتر در صیانت از حقوق شهروندی در سال ۹۴ در استان، کسب امتیازات ۹۵۰ در صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در سال ۹۵، کسب رتبه دوم و سوم در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در بین دستگاه‌های اجرایی استان در سال های ۹۴ و ۹۵، کسب رتبه تقدیر ویژه در توسعه فرهنگ اقامه نماز در استان در سال‌های ۹۴ و ۹۵، کسب رتبه دوم در فعالیت‌های نمازی در بین ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور، کسب رتبه "دستگاه موفق تر" در فعالیت‌های بسیجی در استان در سال ۹۴، کسب رتبه اول در بین ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور در ارزیابی عملکرد سامانه GIS سال ۹۵ که حاصل تلاش جمع همکاران در سال‌های اخیر بوده، موید دستیابی اداره کل به قسمت قابل توجهی از اهدافش است که به هرحال اینجانب نیز همدوش با سایر همکاران در این افتخارات سهیم بوده ام و می تواند بیانگر کسب نمره قبولی در این سال‌ها باشد.

صبح قزوین : استان قزوین را چگونه استانی می‌بینید؟
نقیبی: استانی به معنای واقعی کلمه مسحور کننده که نیازهای علاقمندان در تمامی عرصه ها از "کشاورزی و صنعت" تا "فرهنگ و سیاست" و البته "تاریخ و طبیعت" را برآورده می‌سازد.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان