۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح غربالگری مشاوره ژنتیک برای ۲۵۰۰ زوج در قزوین
کد خبر: ۲۶۶۵۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۵ ساعت: ۱۳:۹ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان خبر داد:

اجرای طرح غربالگری مشاوره ژنتیک برای ۲۵۰۰ زوج در قزوین

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین بیان کرد: طرح غربالگری مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج برای ۲۵۰۰ زوج در شُرف ازدواج در شهرستان‌های قزوین، البرز، آبیک، بویین زهرا و تاکستان از برنامه‌های در حال اجراست.

اجرای طرح غربالگری مشاوره ژنتیک برای ۲۵۰۰ زوج در قزوین
زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس استان برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه از اول مهرماه آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

وی افزود: 25 هزار دانش‌آموز در سطح شهر و روستا در این طرح، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: این طرح با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان دختر و پسر دبیرستان‌های استان در راستای کاهش شیوع و بروز معلولیت‌ها،  سال جاری با همکاری آموزش و پروش با پوشش 80 درصدی اجرا خواهد شد.

غلامرضایی با اشاره به نتایج اجرای طرح در سال گذشته عنوان کرد: 36 هزارنفر سال گذشته در این طرح شرکت نموده‌اند که از این تعداد 19 هزار دانش‌آموز دوره دوم متوسطه و 7 هزارنفر در سایر محیط‌ها به صورت اجتماع محور در بین ادارات، دانشگاه‌ها، محلات و والدین دانش‌آموزان بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح می‌تواند گامی بزرگ در جهت پیشگیری از معلولیت‌ها در آینده باشد ، خاطرنشان کرد: طرح غربالگری مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج برای 2 هزار و پانصد زوج در شرف ازدواج در شهرستان‌های قزوین، البرز، آبیک، بویین زهرا و تاکستان از دیگر برنامه‌های در حال اجرای بهزیستی استان در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان در پایان اضافه کرد: در کارگاه دو روزه آموزشی تربیت مربی، برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای 70 نفر از ماماها و پرستاران استان که به عنوان مربیان این طرح هستند، آموزش‌های لازم داده شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان