۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پرداخت بیش از ۳۵۰۰ تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان
کد خبر: ۲۶۶۵۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۵ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد:

پرداخت بیش از ۳۵۰۰ تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: سال ۹۵ از منابع داخلی کمیته امداد سه هزار و ۷۲۷ وام قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۳۵۰۰ تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  گفت: کسانی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند با سه مشکل عمده مواجه هستند که اگر این سه مشکل بیکاری، مسکن و درمان آنها حل شود، بستر زندگی به دور از فقر برایشان فراهم می‌شود.

وی در تشریح اقدامات ارائه شده در سال 95 عنوان کرد: ارائه خدمات درمانی به 14 هزار و 906 مددجو به ارزش پنج میلیارد و 489 میلیون تومان و توزیع سبد غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال به ارزش 953 میلیون و 468 هزار تومان از جمله اقدامات انجام شده در حوزه بهداشتی و درمانی است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: با تلاش‌های انجام شده و برای ایجاد بستر مناسب زندگی خانواده های بی سرپرست، برقراری خدمات تأمین اجتماعی شش هزار و 431 خانوار در مناطق روستایی و عشایری انجام شده است.

وی با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان یکی از رویکردهای مورد توجه در کمیته امداد گفت: خانواده ای که درآمد داشته باشد دیگر نیازی به کمک دیگران ندارد؛ از این رو سال گذشته 47 میلیارد و 236 میلیون تومان وام اشتغال زایی به سه هزار و 490 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شد، همچنین 451 نفر از مددجویان فاقد شغل از طریق مراکز کاریابی در سطح مراکز تولیدی و خدماتی استان مشغول بکار شدند.

مشکل کلیدی مددجویان مسکن است

مومنی اعلام کرد: یکی از مشکلات مددجویان در ایجاد اشتغال نداشتن مهارت و توان تخصصی برای کار است که برای رفع این مشکل به چهار هزار و 966 نفر آموزش مهارت آموزی در رشته‌های مختلف انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کلیدی مددجویان مسکن است که در این زمینه 661 مورد خدمات خرید و احداث و تعمیرات کلی و جزئی مسکن به مبلغ پنج میلیارد و 568 میلیون تومان به مددجویان ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: ممکن است برخی از خانوارها با تنگناهای خاصی روبرو باشند که برای رفع مشکلاتی از این دست پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در دستور کار است که سال گذشته سه هزار و 727 نفر از مددجویان چهار میلیارد و 628 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی یکی دیگر از حوزه‌های مهم کمک به مددجویان را در زمینه ازدواج دانست و توضیح داد: کمک به هزینه ازدواج در قالب هدیه ازدواج پسران و جهیزیه دختران مددجوی تحت حمایت مورد پیگیری قرار می‌گیرد که طی سال 95 مبلغ دو میلیارد و 37 میلیون تومان به هزار و 243 فرزند مددجو پرداخت شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان