۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بهشت نشینان بی اطلاع از مشکلات شهر/ ۱۰ جلسه علنی و دیگر هیچ!
کد خبر: ۲۶۶۵۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۵ ساعت: ۱۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

۴۰ روز از آغاز بکار شورای پنجم گذشت

بهشت نشینان بی اطلاع از مشکلات شهر/ ۱۰ جلسه علنی و دیگر هیچ!

بعداز گذشت ۴۰ روز از شروع بکار شورای پنجم شهر تهران و برگزاری ۱۰ جلسه در صحن شورا، هنوز از تحولاتی که وعده داده شده بود خبری نیست.

بهشت نشینان بی اطلاع از مشکلات شهر/ ۱۰ جلسه علنی و دیگر هیچ!
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، تا امروز بیش از 40 روز از شروع بکار شورای اسلامی 21 نفره پنجم شهر تهران می‌گذرد و در این مدت ده جلسه رسمی اعضا در صحن شورا با حضور رسانه ها برگزار شده است.

در این 10 جلسه که از نظر برخی کارشناسان و رسانه‌ها هزینه‌های بسیاری در پی دارد و زمان کمی هم برای سیستم مدیریت شهری و شورای شهر نیست، آنچه که انجام شده صرفا در کنار تذکرات پراکنده اعضا، منحصر شده به معرفی و انتخاب افراد به عنوان نماینده شورا در کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و سازمان‌های  مختلف بوده است.

نگاهی به دستور جلسات این 10 جلسه نشان می دهد که اعضا برای انتخاب 3 نماینده در 3 کمیته، یک جلسه، 2 نماینده برای 2 کمیسیون یک جلسه و به همین منوال هر 10 جلسه را اختصاص به انتخاب نمایندگان خود داده اند.

در کنار این موارد گهگاه مهمانانی نیز در صحن شورا حاضر و به ارائه گزارش عملکرد خود پرداخته اند اما آنچه مسلم است، این است که در 10 جلسه گذشته از آن وعده های تحول در مدیریت شهری خبری نبوده است.

همچنین در این چهل روز صحن شورا در یک مورد به مدت یک هفته با عنوان تعطیلات تابستانی و با رای اعضا تعطیل شد و در مواردی دیگر زودتر از موعد اتمام معمول جلسات، زنگ پایان جلسه به صدا درمی‌آمد. نمونه بارز را می توان جلسه نهم دانست که به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب، اعضای شورا برای شرکت در همایش عاشورایی سازمان بسیج شهرداری تهران جلسه را بعد از فقط یک ساعت از شروع آن و رسیدگی به دو مورد از 10 دستور جلسه لحاظ شده، آن هم به صورت نصفه و نیمه، شورا را تعطیل کردند.

به نظر می‌رسد با این وضعیت شاید بهتر است به جای داشتن انتظار تغییرات اساسی و اتفاق جدید از طرف شورای پنجمی‌ها به همین مقدار اکتفا کنیم که کارهای خوب و مفیدی و مصوبات مهم و کاربردی شورای چهارم را ادامه داده و پیگیری کند و بتواند قسمتی از مشکلات شهر و شهروندان از قبیل آلودگی هوا، ترافیک،‌ مسائل محیط زیستی، گرانی‌های ناشی از تراکم‌فروشی، نبود امکانات کافی برای اقشار گوناگون از جمله معلولان، وجود معتادان کارتن‌خواب و پارک‌نشین، کودکان کار و بسیاری از معضلات شهری و اجتماعی که مجال ذکر آنها نیست را تسهیل یا مرتفع کنند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان