۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۳۰درصدی جرایم فضای مجازی و سایبری در قزوین
کد خبر: ۲۶۶۴۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۵ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان اعلام کرد:

افزایش ۳۰درصدی جرایم فضای مجازی و سایبری در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در نیمه اول سال افزایش ۳۰درصدی جرایم در فضای مجازی و سایبری وجود داشت که در این راستا ۲۴درصد کشف جرم و ۴۹درصد دستگیری را شاهد بودیم.

افزایش ۳۰درصدی جرایم فضای مجازی و سایبری در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سردار مهدی محمودی فرماندهی انتظامی استان قزوین صبح امروز(شنبه) در اظهار کرد: نیروی انتظامی در ایام عزاداری برای تامین نظم و امنیت تکایا و مراسمات به صورت شبانه روزی حضور داشت و امیدواریم زمینه خدمتگزاری همیشه برای ما فراهم باشد.

وی ابراز کرد: از چهاردهم تا بیستم مهرماه به مناسبت هفته نیروی انتظامی 100برنامه اصلی به صورت سراسری در کشوری انجام می‌شود و ۵۰برنامه هم به صورت استانی درنظر گرفته شده که در کل ۱۵۰برنامه اجرایی خواهد شد.

این مسئول افزود: لازمه شکرگذاری برای نعمت امنیت، یادآوری برکات آن است، شعار هفته نیروی انتظامی «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در راستای نامگذاری سال جاری، تاکید بر روی امنیت در جامعه بود و تنها پلیس در این حوزه صاحب وظیفه نیست، بلکه آحاد مردم و همه دستگاه‌ها در نگاهداشت امنیت وظیفه دارند اما دستگاه پلیس بیشتر در منظر مردم قرار دارد و سهم اساسی در تولید امنیت دارد.

این فرمانده انتظامی با اشاره به عملکرد پلیس در شش ماهه ابتدایی سال تصریح کرد: در این مدت شاهد کاهش ۱۲درصدی جرایم خشن، کاهش ۱۳درصدی تصادفات، کاهش ۲۲درصدی تصادفات فوتی بودیم.

وی اضافه کرد: افزایش ۱۴درصدی کشف انواع مواد مخدر، افزایش سی درصدی کشف انواع کالای قاچاق و افزایش ۳۳درصدی دستگیری مزاحمان و اراذل و اوباش از دیگر اقدامات پلیس طی شش ماه ابتدایی سال است.

محمودی اعلام کرد: در نیمه اول سال افزایش ۳۰درصدی جرایم در فضای مجازی و سایبری وجود داشت که در این راستا ۲۴درصد کشف جرم و ۴۹درصد دستگیری را شاهد بودیم.

وی اذعان کرد: از مجموع وقوع سرقت‌ها ۸۷درصد منجر به کشف جرم شده است و ۶۹۶۰نفر ساعت کار گشت زنی توسط کارکنان نیروی انتظامی صورت گرفت که ۶۴طرح پاکسازی محلات را داشتیم که نتیجه آن کاهش ۲۴درصدی جرایم طی دو سال گذشته بود.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: استان قزوین توفیق داشته است به عنوان پلیس نمونه در سال ۹۵ مطرح شود که امیدواریم با هم افزایی مردم و مسئولان شاهد ارتقای امنیت در استان باشیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان