۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برجام بدون آمریکا معنایی ندارد/ روح برجام از نگاه غربی‌ها، عدم حمایت ایران از جریان مقاومت است
کد خبر: ۲۶۶۴۸۷ نویسنده: رستم قنبرلو تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۵ ساعت: ۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

برجام بدون آمریکا معنایی ندارد/ روح برجام از نگاه غربی‌ها، عدم حمایت ایران از جریان مقاومت است

کارشناس مسائل سیاسیبا بیان اینکه برجام بدون آمریکا معنایی ندارد، بیان کرد: اگر از نظر ما روح برجام لغو تحریم‌هاست، از نظر غربی‌ها اخراج ایران از سوریه و قطع حمایت ایران از فلسطین و حزب اللله لبنان است.

برجام بدون آمریکا معنایی ندارد/ روح برجام از نگاه غربی‌ها، عدم حمایت ایران از جریان مقاومت است
رستم قنبرلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به اینکه برجام یک معاهده بین‌المللی بین ایران و 5+1 است، گفت: خروج آمریکا از برجام به معنای زیر سوال رفتن کل آن است و برجام بدون آمریکا معنایی ندارد.

وی افزود: در صورت خروج آمریکا از برجام این معاهده صرفا اهرم فشاری در دست آمریکا و اروپاست و خاصیتی برای ایران ندارد.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: با توجه به گفته رئیس شورای روابط خارجی آمریکا برجام برای غربی‌ها مفید است و به زعم غرب جلوی خطر هسته‌ای ایران در منطقه را گرفته ‌است.

قنبرلو تصریح کرد: اگرچه آمریکا برجام را نقض می‌کند اما خروج از آن به ضرر آمریکاست، مسئولان ما نیز که تاکنون معتقد به مفید نبودن مذاکره بدون امریکا بودند، متاسفانه اکنون می‌گویند برجام را بدون امریکا و با اروپا ادامه دهیم، این در حالی است که به طور مثال بانک‌های اروپایی هم اعلام می‌کنند بدون اجازه امریکا نمی‌توانند رابطه‌ای با ایران داشته ‌باشند.

برجام یک اهرم فشار در دست غربی‌ها علیه ایران است
وی اذعان کرد: بعید است که آمریکایی‌ها قصد خروج از برجام را داشته باشند، زیرا برجام به سود آن‌هاست و نه تنها تحریم‌ها برداشته‌ نشد، بلکه به یک اهرم فشار در دست غربی‌ها تبدیل شد.

این کارشناس سیاسی اظهارکرد: برجام به قدری برای غرب مفید است که می‌گویند تحریم‌های قبلی نیز لغو نشود، زیرا ممکن است موجب تحریک ایران برای خروج از برجام شود.

وی در مورد آینده برجام گفت: من به آینده برجام خوشبین نیستم و سودی برای ما نخواهد داشت، تنها نفعی که برجام برای ایران داشت اثبات عدم پایبندی غربی‌ها به تعهداتشان است.

این مدرس دانشگاه درمورد روح برجام از نظر ایران و غرب گفت: اگر از نظر ما روح برجام لغو تحریم‌هاست، از نظر غربی‌ها اخراج ایران از سوریه و قطع حمایت ایران از فلسطین و حزب اللله لبنان است.

این کارشناس سیاسی در پایان گفت: هرچه حضور در برجام طولانی تر شود به ضرر ایران است، شورای نظارت بر برجام باید یک تصمیم قاطع بگیرد و ما هرچه زودتر از برجام قطع امید و بر توان داخلی تکیه و سرمایه‌گذاری کنیم، به نفعمان است.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان