۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رئیس کمیته ملی المپیک خواستار گسترش همکاری‌های ورزشی با ترکمنستان شد
کد خبر: ۲۶۶۴۶۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیته ملی المپیک خواستار گسترش همکاری‌های ورزشی با ترکمنستان شد

رئیس کمیته ملی المپیک ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهور ترکمنستان، خواستار گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های ورزشی بین ۲ کشور شد.

رئیس کمیته ملی المپیک خواستار گسترش همکاری‌های ورزشی با ترکمنستان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبح قزوین در عشقآباد، «کیومرث هاشمی» رئیس کمیته ملی المپیک ایران طی نامه‌ای به «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، تصریح کرد: برای توسعه روابط ورزشی پیشنهاد می‌شود مسئولین و کارشناسان 2 کمیته المپیک ضمن برگزاری نشست‌هایی مشترک، چگونگی توسعه روابط ورزشی را که به نفع جوانان ورزشکار 2 کشور است بررسی و زمینه تبادل مربی و کارشناس ورزشی را در رشته‌های مختلف را فراهم نمایند.

هاشمی در بخش دیگر این نامه از رئیس جمهور ترکمنستان که همزمان رئیس کمیته ملی المپیک این کشور است به پاس میزبانی مطلوب پنجمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن و رزمی «عشق‌آباد» تقدیر کرد.

وی افزود: اینک که اینجانب بعد از حضور در بازی‌های آسیایی داخل سالن و رزمی و همچنین شرکت در جلسات هیأت اجرایی و مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در عشق آباد به کشورم مراجعت کردم لازم میدانم صمیمانه ترین قدرانی خود را به لحاظ مهمان نوازی شما از هیأت‌های اعزامی تقدیم نمایم.

رئیس کمیته ملی المپیک ایران تصریح کرد: میزبانی این بازی‌ها با استفاده از زیر ساخت‌های عالی، ورزشگاه‌های مناسب دهکده، امکانات بی نظیر داخل مجموعه، اسکان، هتلها و دیگر امکانات مطلوب و همچنین برگزاری جلسات رسمی شورای المپیک آسیا در فضایی کاملا مناسب و صمیمانه یکی از موفق ترین رویدادهای آسیا را در عشق آباد رقم زد، این موفقیت نشانگر تلاش برجسته کلیه دست‌اندرکاران این رویداد است.

پنجمین دوره از بازی‌های داخل سالن آسیا به میزبانی ترکمنستان در تاریخ 26 الی 27 سپتامبر ماه در محل دهکده المپیک عشق‌آباد با حضور حدود 6 هزار ورزشکار از 64 کشور آسیای و اقیانوسیه در 21 رشته ورزشی برگزار شد.

کاروان ایران در آخرین روز بازی‌ها در شطرنج یک مدال طلا و یک مدال نقره کسب کرد تا در مجموع با 118 مدال، بعد از کشورهای ترکمنستان و چین در جایگاه سوم بازی‌ها قرار گیرد.

36  مدال طلا، 23 مدال نقره و 59 مدال برنز، سهم نمایندگان ایران در رشته‌های شطرنج، فوتسال، کشتی فرنگی و آزاد، وزنه برداری، کیک بوکسینگ، سامبو، کشتی سنتی، تکواندو، دوچرخه سواری، جوجیتسو، دو و میدانی، موی تای، کوواش، بیلیارد و اسنوکر و سوارکاری بود.

ورزشکاران ترکمنستان با کسب 245 مدال از جمله 89 مدال طلا، 70 مدال نقره و 86 مدال برنز مقام اول و ورزشکاران چینی نیز با کسب 97 مدال از جمله 42 مدال طلا، 32 مدال نقره و 23 مدال برنز مقام دوم پنجمین دوره از بازی‌های داخل سالن آسیا به میزبانی عشق‌آباد را کسب کردند.

حدود 550 خبرنگار و گزارشگر از 82 کشور دنیا پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا عشق‌آباد-2017 را پوشش خبری دادند.

وزیر ورزش و جوانان ایران به همراه رؤسای جمهور پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، افغانستان، مولداوی و تاتارستان روسیه در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی عشق‌آباد-2017 که در تاریخ 17 سپتامبر در دهکده المپیک برگزار شد، حضور داشتند.

انتهای پیام/ح

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان