۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شورای امور عشایر در قزوین راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۲۶۶۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۳ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور روستایی استان:

شورای امور عشایر در قزوین راه اندازی می‌شود

مدیرکل امور روستایی قزوین بیان کرد: متاسفانه عشایر ما متولی نداشتند و برای اولین بار در استان برای رفع نیازهای عشایر مدیریت عشایری اعطا شده و بزودی شورای امور عشایر را راه اندازی می‌کنیم.

شورای امور عشایر در قزوین راه اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ کریم حبیبی انبوهی مدیرکل امور روستایی استان قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در معاونت عمرانی استانداری با اشاره به پانزدهم مهرماه که به نام "روز روستا" نامگذاری شده است، اظهار کرد: همایش کشوری امروز با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود که یکی از دهیاران خانم قزوین به عنوان نماینده دهیاران در این همایش سخنرانی می‌کند.

وی افزود: به مناسبت روز روستا، برگزاری همایش‌های شهرستانی، دیدار با روستاییان، تجلیل از تولیدکنندگان اقتصادی و هنری روستاها، افتتاح پروژه‌ها و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات روستایی و صنایع دستی و هنری در آبیک و بویین زهرا است.

این مسئول بیان کرد: براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ در روستاها تعداد ۱۱۲۷ آبادی در استان قزوین وجود دارد که ۸۸۷ آبادی دارای سکنه و ۸۲۳ روستا در استان وجود دارد که هرنقطه خارج از شهر که دارای سکنه یا غیر سکنه است به نام آبادی تعریف می‌شود.

وی ابراز کرد: جمعیت روستایی استان ۳۲۱۶۱۰ نفر است که ۲۵درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

حبیبی عنوان کرد: هم اکنون ۵۳۰دهیاری در استان قزوین وجود دارد که برای ۱۰۹ روستای واجد شرایط درخواست تاسیس دهیاری شده که به ۵۳۰ دهیاری قبلی اضافه می‌شوند.

وی اضافه کرد: از کل جمعیت استان ۲۹۵۲۵۰هزار نفر مشمول مدیریت روستایی هستند و از آغاز تاسیس دهیاری‌ها تا سال ۹۲، ۹۵ میلیاردتومان بودجه به دهیاری ها اختصاص یافته بود و طی چهارسال گذشته این میزان به ۲۱۲میلیارد تومان رسیده و در مجموع ۳۰۷ میلیارد تومان بود.

مدیرکل امور روستایی قزوین خاطرنشان کرد: تعداد پروژه هایی که از اغاز تاسیس دهیاری‌ها تا به امروز به بهره برداری رسیده ۴۷۹۲ پروژه بوده است.

وی با بیان اینکه از اغاز سال جاری تاکنون ۴۶۴پروژه اجرایی شده، گفت: دهیاری‌ها از بودجه عمومی دولت اعتباری دریافت نمی‌کنند و اصل اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده است که از این میزان در کل ۷۰ درصد برای شهرداری‌ها و ۳۰درصد برای دهیاری‌هاست.

حبیبی اعلام کرد: از زمان انتخابات شوراها تا شهرریورماه دوره مدیریت روستاها برای شوراهای جدید روستایی برگزار شد که ۲۱۰۰نفر در این دوره آموزش داده شدند.

وی از راه اندازی شورای امور عشایری خبرداد و بیان کرد: تعداد عشایر ما براساس سرشماری سال 87 به میزان ۲۲۰۰نفر بود که این سرشماری هر ۱۰سال یکبار انجام می‌شود.

این مسئول در پایان بیان کرد: متاسفانه عشایر ما متولی نداشتند و برای اولین بار در استان برای رفع نیازهای عشایر مدیریت عشایری اعطا شده و بزودی شورای امور عشایر را راه اندازی می‌کنیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان