۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مشاور «عوام» وزیر نفت کیست؟ + عکس
کد خبر: ۲۶۶۴۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۳ ساعت: ۱۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

مشاور «عوام» وزیر نفت کیست؟ + عکس

باید از زنگنه پرسید، انتصاب فردی که عوام است و الکی حرف می‌زند، به عنوان مشاور ارشد صنعتی، چه توجیهی دارد؟

مشاور «عوام» وزیر نفت کیست؟ + عکس
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، سه‌شنبه ۱۱ مهرماه بیژن زنگنه وزیر نفت طی حکمی بلندبالا و با ذکر تجارب موفق و سوابق ارزشمند  محمدرضا نعمت‎زاده، وزیر صنعت دولت یازدهم را به عنوان مشاور ارشد صنعتی خود در دولت دوازدهم منصوب کرد.

در حکم بیژن زنگنه، خطاب به نعمت‎زاده اینچنین آمده بود:  

«با توجه به سوابق ارزشمند جنابعالی در صنعت کشور و نیز تجارب موفق آن جناب در صنعت نفت، جنابعالی را به عنوان مشاور ارشد صنعتی وزیر، با ماموریت ویژه حداکثرسازی استفاده از ظرفیت‎های پیمانکاری، مهندسی و ساخت داخل در ارتباط با قراردادهای بالادستی نفت و گاز با توانمندسازی ظرفیت‎های داخلی و نیز ادامه پیگیری ساخت داخل ده خانواده کالاهای اولویت‎دار مورد نیاز صنعت نفت منصوب می‎کند. همه واحدهای ذیربط در وزارتخانه و شرکت‎های تابعه، به ویژه معاونت فنی و مهندسی وزارتخانه، معاونت توسعه و مهندسی و نیز مدیریت کالا در شرکت ملی نفت ایران در این مسیر با جنابعالی همکاری خواهند کرد.»  

زنگنه: نعمت‌زاده عوام است؛ الکی حرف می‌زند

اکنون که زنگنه در حکم انتصاب نعمت‌زاده، وزیر پرحاشیه دولت یازدهم، بر تجارب موفق و سوابق ارزشمند  وی تاکید کرده، بد نیست مواضع چند سال قبل زنگنه نسبت به مشاور ارشد فعلی‌اش را بازخوانی کنیم.

خردادماه سال ۱۳۹۳ نعمت‌زاده افشاگری تکان‌دهنده‌ای درباره محکومیت ایران در پرونده کرسنت انجام داد که اصلا به مذاق زنگنه خوش نیامد.

در حالی که پرونده پر از فساد کرسنت برای دولت یازدهم جنبه حیثیتی پیدا کرده و به همین دلیل با امنیتی کردن این پرونده و فشار به رسانه‌ها تلاش شد ابعاد فاجعه‌بار آن برای ملت افشا نشود، اظهارات سال ۹۳ نعمت‌زاده همچون آب سردی بر سر زنگنه بود که پایش بیش از همه در این پرونده، گیر است.

اظهارات نعمت‌زاده درباره جریمه ۱۸ میلیارد دلاری کشور در پرونده کرسنت، گاف بزرگی علیه دولت یازدهم محسوب می‌شد و هنوز هم مسئولان دولتی خصوصاً زنگنه بابت این گاف، از نعمت‌زاده دلخورند.

به همین دلیل بود که زنگنه چند ماه پس از افشاگری نعمت‌زاده درباره کرسنت، در جلسه‌ای به شدت علیه نعمت‌زاده موضع‌گیری کرد و او را به باد انتقاد گرفت. زنگنه در این جلسه که فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب در آن حضور داشتند، از آنان خواست ضمن لاپوشانی ماجرای کرسنت، تا آنجا که می‌توانند موضوع فساد بابک زنجانی را برجسته کنند. زنگنه در بخشی از سخنانش از اظهارنظر وزیر صنعت دولت یازدهم به شدت انتقاد کرده و می‌گوید: «نعمت‌زاده عوام هم یک بار صحبت کرد گفت ۱۸ میلیارد دلار جریمه شدیم. اصلاً از کجا آورد، الکی یک چیزی گفت. این رقم را که اعلام کرد کار به جاهای خیلی باریک رسید.»

اظهارات زنگنه علیه نعمت‌زاده در حالی است که علی جنتی وزیر ارشاد مستعفی دولت یازدهم نیز  چندی بعد اعتراف کرد که دولت ایران بابت پرونده کرسنت نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار جریمه شده است.

اکنون باید از زنگنه پرسید، انتصاب فردی که عوام است و الکی حرف می‌زند، به عنوان مشاور ارشد صنعتی، چه توجیهی دارد؟ 




انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان