۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شهر بیدستان فاقد کتابخانه است
کد خبر: ۲۶۶۴۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۳ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز:

شهر بیدستان فاقد کتابخانه است

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز گفت: از طرف شهرداری بیدستان زمینی در اختیار اداره کتابخانه شهرستان قرار گرفته است که امید است با توجه به بودجه اداره کتابخانه این شهرستان بتوان یک کتابخانه در این شهر تاسیس کرد.

شهر بیدستان فاقد کتابخانه است
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سعید محمدخانی رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی کتابخانه‌ها پر کردن اوقات فراغت افراد است، گفت: تأمین کردن منابع کتاب یکی از وظایف اساسی کتابخانه‌ها است.

وی افزود: در ایام تابستان تلاش شد با ارائه برنامه‌های فرهنگی متنوع اوقات فراغت دانش‌آموزان را پر کرده که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به کلاس‌های خطاطی، خوشنویسی، طراحی، قصه‌گویی، نمایشگاه‌های کتاب، جشنواره رضوی و مسابقات کتابخوانی ویژه بانوان روستایی اشاره کرد.

این مسئول عنوان کرد: کتابخانه‌ها منابع کتبی خود را باید با توجه به بازگشایی مدارس و نیازهای مدارس تکمیل کنند.

وی با اشاره به برپایی کمپین اهدای کتاب‌های کمک درسی در فضاهای مجازی مطرح کرد: توسط این کمپین تا به امروز نزدیک بر ۳ هزار جلد کتاب کمک درسی به کتابخانه‌ها اهدا شد و امید است نهضت اهدای کتاب در بین مردم به یک فرهنگ زیبا تبدیل شود و در این راستا کتابخانه‌های شهرستان البرز همیشه پذیرای دریافت کتاب‌های اهدایی شهروندان هستند.

محمدخانی تصریح کرد: تلاش شده است سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های شهرستان البرز بروز رسانی شود و با توجه به اینکه اکثریت مراجعه‌کنندگان ما زنان هستند، کتاب‌هایی در دست این قشر از جامعه قرار بگیرد که تاثیرات فرهنگی خوبی بر روی آنها به عنوان مادر، همسر و دختران جامعه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که اداره کتابخانه‌های شهرستان البرز با شروع سال تحصیلی جدید در نظر گرفته برگزاری هر ماهه نشست کتابخوانی در مدارس این شهرستان است که در این نشست‌ها از دانش آموزان خواسته می‌شود کتاب‌هایی را که مطالعه کرده‌اند را برای دیگران توضیح بدهند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز یادآور شد: پروژه ساخت کتابخانه نصرت آباد به مراحل پایانی و تکمیلی خود نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه در شهربیدستان کتابخانه‌ای وجود ندارد، افزود: از طرف شهرداری بیدستان زمینی با مساحت ۲هزار متر در اختیار اداره کتابخانه شهرستان البرز قرار گرفته است که امید است با توجه به بودجه اداره کتابخانه این شهرستان و همکاری شهرداری و شورای جدید شهر بیدستان و مسئولان بتوان یک کتابخانه در این شهر تاسیس کرد.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان