۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مدعیان حقوق بشر چشم خود را بر کشتار مردم میانمار بسته‌اند
کد خبر: ۲۶۶۴۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۲ ساعت: ۱۵:۳۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مدعیان حقوق بشر چشم خود را بر کشتار مردم میانمار بسته‌اند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مدعیان حقوق بشر امروز چشم خود را بر روی قتل عام مردم میانمار بسته اند، در حالی که امام حسین(ع) برای هر مظلومی در هر منطقه از جهان دغدغه داشت و ما نیز همان راه را باید دنبال کنیم.

مدعیان حقوق بشر چشم خود را بر کشتار مردم میانمار بسته‌اند
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با تبریک توفیقات علمی این دانشگاه، اظهار کرد: امام علی(ع) فلسفه رسالت، نبوت و وحی را نجات مردم از نادانی و گمراهی معرفی کرده اند.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) تاکید می‌کنند امام حسین(ع) خونش را بذل کرد تا مردم را از جهالت و گمراهی نجات دهد و این مهم جایگاه والای آگاهی بخشی به جامعه را نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اصل دوم این است که زمانی کربلا را حادثه ای می‌بینیم که هر سال در سالگرد آن باید مجلس یادبود گرفته شود؛ اما اگر جریان امام حسین(ع) را حادثه نبینیم، بلکه جریان بدانیم، تکلیف سیاسی و اجتماعی و راهمان مشخص می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در انقلاب، حادثه عاشورا جریان داشت و توفیقات عظیمی که مشاهده می‌کنیم، به خاطر توجه به جریان عاشورا بود و این معنا امروز هم باید به بخش‌های مختلف جامعه تعمیم داده شود.

عابدینی یادآور شد: مدعیان حقوق بشر امروز چشم خود را بر روی قتل عام مردم میانمار بسته اند، در حالی که امام حسین(ع) برای هر مظلومی در هر منطقه از جهان دغدغه داشت و ما نیز همان راه را باید دنبال کنیم.

وی گفت: در دانشگاه‌های ما باید حرکت و جهت وجود داشته باشد و جهت آن بسیار حائز اهمیت است و معلوم باشد به چه سمتی حرکت می‌کنیم و باید جهت خود را با جهت و خط اباعبدالله‌الحسین(ع) همراه کنیم.

در ابتدای این دیدار مرتضی موسی‌خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گزارشی از اقدامات علمی و فرهنگی این دانشگاه ارائه کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان