۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ایجاد پدافند سایبر بومی در قزوین ضروری است
کد خبر: ۲۶۶۴۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۲ ساعت: ۱۴:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل پدافند غیرعامل استان:

ایجاد پدافند سایبر بومی در قزوین ضروری است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بیان کرد: در پدافند سایبری، نیازمند ایجاد یک ساختار و نظام بومی در استان قزوین هستیم و ایجاد این نظام برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان در حوزه سایبری مهم و حائز اهمیت است.

ایجاد پدافند سایبر بومی در قزوین ضروری است
محمد افشار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: همان‌گونه که مرزهای کشور در امنیت کامل به سر می‌برند، باید در فضای مجازی نیز کشور از این امنیت برای فعالیت‌های بهتر برخوردار باشد.

وی افزود: در پدافند سایبری، نیازمند ایجاد یک ساختار و نظام بومی در استان قزوین هستیم و ایجاد این نظام برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان در حوزه سایبری مهم و حائز اهمیت است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بیان کرد: پدافند سایبری در دو حوزه مردم محور و دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی شده و در حال اجراست.

وی ادامه داد: پدافند سایبری در حوزه مردم محور در غالب طرحهایی با عنوان سواد رسانه ای باموضوع نگاهی به شبکه‌های اجتماعی و تهدیدات فرهنگی در حال اجراست و عملیاتی شده است.

افشار بر اهمیت موضوع امنیت در فضای سایبری و وابستگی دستگاه‌های اجرایی و زیرساخت‌های شهری به آن اشاره و بیان کرد: پدافند سایبری در سطح دستگاه‌های اجرایی در غالب طرحی با تکیه بر اسناد بالادستی و براساس مطالعات کارشناسی شده و علمی در حال تهیه و تدوین است که در آینده ای نزدیک به صورت بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.

وی اذعان کرد: این طرح به صورت سیاست گذاری کلی و استانی بوده و تمام ابعاد امنیت اطلاعات یک دستگاه اجرایی را دربر می‌گیرد و در جهت ارتقاء و بهبود فضای سایبری دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گفت: در این طرح تلاش شده است تا تمام سیاست‌ها و معیارها توسط خود دستگاه‌های اجرایی انجام پذیرد تا شاهد امنیت پایدار در حوزه سایبری استان باشیم.

وی در پایان خبر داد: هفته پدافند غیر عامل امسال از روز شنبه ششم آبان‌ماه آغاز و تا جمعه دوازدهم آبان‌ماه با شعار "پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور" برگزار می‌شود. 
انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان