۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حفاران غیرمجاز در شهرستان آوج به دام افتادند
کد خبر: ۲۶۶۴۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۲ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

فرمانده حفاظت میراث فرهنگی قزوین:

حفاران غیرمجاز در شهرستان آوج به دام افتادند

فرمانده حفاظت میراث فرهنگی قزوین بیان کرد: طی عملیات مشترک با نیروی انتظامی موفق به دستگیری سه تن از متعرضان به مواریث ارزشمند تاریخی - فرهنگی، از ساکنان روستای نصرت آباد و استان البرز شدند.

حفاران غیرمجاز در شهرستان آوج به دام افتادند

سرهنگ اکبر بهنامی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  از دستگیری سوداگران میراث ارزشمند تاریخی در روستای نصرت آباد از توابع شهرستان آوج خبر داد.

 وی با اعلام این خبر گفت: پیرو دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در روستای نصرت آباد از توابع بخش آبگرم شهرستان آوج، طی هماهنگی صورت گرفته با دادسرای شهرستان و پاسگاه کلنجین و اخذ دستور قضایی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بلافاصله به محل اعزام شدند.

فرمانده حفاظت میراث فرهنگی قزوین اذعان کرد: طی عملیات مشترک با نیروی انتظامی موفق به دستگیری سه تن از متعرضان به مواریث ارزشمند تاریخی - فرهنگی، از ساکنان روستای نصرت آباد و استان البرز شدند که پرونده آنها از سوی واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین در حال پیگیری است.

وی افزود: حفاری مذکور در مزارع و زمین‌های کشاورزی صورت گرفته و عوامل این گروه با سودای کشف و دستیابی به آثار و دفینه‌های تاریخی اقدام به حفر یک حلقه چاه به قطر 1 متر و 50 سانتی متر و عمق 8 متر کرده بودند که با اقدام به موقع نیروهای خدوم یگان حفاظت و نیروی انتظامی از انجام نیت سوء آنها جلوگیری و ادوات حفاری آنها برای تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی توسط نیروهای یگان حفاظت این سازمان ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قزوین یاد آور شد: هم استانی‌های گرامی می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس بگیرند تا با اقدام به موقع از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی که جبران‌ناپذیر است، جلوگیری شود.

 انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان