۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین محکومیت عضو تیم مذاکرات هسته‌ای تأیید شد
کد خبر: ۲۶۶۴۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۲ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

به نقل از یک منبع آگاه؛

محکومیت عضو تیم مذاکرات هسته‌ای تأیید شد

محکومیت یک عضو تیم مذاکرات هسته‌ای که پیشتر دستگیر و با قرار وثیقه آزاد بود، در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تأیید شد. این فرد به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده است.

محکومیت عضو تیم مذاکرات هسته‌ای تأیید شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،مرداد سال گذشته بود که رسانه‌ها از دستگیری یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای به اتهام جاسوسی خبر دادند؛ خبر چندی بعد یعنی در تاریخ هفتم شهریور 95 از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه‌قضاییه تأیید شد.  

محسنی اژه‌ای گفته بود: اصل خبر دستگیری این شخص صحت دارد و این فرد بعد از چند روز با وثیقه آزاد شد.

سخنگوی قوه‌قضاییه چند ماه بعد در تاریخ 15 اسفند سال گذشته در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده متهم دستگیر شده تیم مذاکرات هسته‌ای، از صدور کیفرخواست خبر داد و گفت: در پرونده این فرد قرار نهایی صادر شده و پرونده به دادگاه می‌رود تا رسیدگی لازم انجام شود. 

پرونده این عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای پس از تکمیل تحقیقات از سوی دادسرا، برای رسیدگی به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شد و نهایتاً دادگاه هم بعد از برگزاری چند جلسه محاکمه، حکم این فرد را صادر کرد.

دهم خبرداد ماه امسال بود که محسنی اژه‌ای از صدور حکم متهم این پرونده خبر داد و گفت: در ارتباط با این پرونده حکم دادگاه بدوی صادر شده اما قابل اعتراض است و طبعاً بعد از صدور حکم قطعی، قابلیت اطلاع‌رسانی دارد. در این پرونده اجمالاً حکم حبس صادر شده اما به‌لحاظ قانونی نمی‌توانم جزئیات بیشتری ارائه کنم.

 به نقل از یک منبع آگاه، شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این عضو دستگیر شده تیم مذاکرات هسته‌ای، 5 سال حبس صادر کرده بود که پرونده با اعتراض متهم به رأی صادر به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد. 

این منبع مطلع به خبرنگار تسنیم گفت که «پرونده در دادگاه تجدیدنظر نیز مورد بررسی قرار گرفت و شعبه دادگاه رأی شعبه بدوی یعنی 5 سال حبس را تأیید کرد و حکم متهم این پرونده قطعی شد. »

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان