۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مادران پیش از بارداری، پرونده سلامت تشکیل دهند
کد خبر: ۲۶۶۴۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۲ ساعت: ۹:۱۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس سلامت خانواده شهید بلندیان قزوین:

مادران پیش از بارداری، پرونده سلامت تشکیل دهند

کارشناس سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بیان کرد: تمام مادران باردار، به ویژه مادران باردار پُرخطر، علاوه بر این که تحت نظر متخصص زنان هستند، در مراکز خدمات جامع سلامت نیز تحت مراقبت خواهند بودند.

مادران پیش از بارداری، پرونده سلامت تشکیل دهند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ هنگامه سیمیاری، کارشناس سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین شب گذشته(سه شنبه) در تشریح اهمیت تشکیل پرونده قبل از بارداری در مراکز خدمات جامع سلامت،در چهارمین نشست شورای پیام گزاران ادارات شهرستان قزوین گفت: برای کاهش احتمال وقوع مرگ مادران باردار، لازم است مادران، سه ماه قبل از تصمیم به بارداری، به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت به محل سکونت خود مراجعه کرده و پرونده بهداشتی تشکیل دهند.

به گفته این کارشناس بهداشتی، تمام مادران باردار، به ویژه مادران باردار پُرخطر، علاوه بر این که تحت نظر متخصص زنان هستند، در مراکز خدمات جامع سلامت نیز تحت مراقبت خواهند بودند.

سیمیاری تصریح کرد: مادران باردار تا 42 روز بعد از زایمان، در صورت وجود علائم خطر، مثل: سرگیجه، احتقان پستان، مشکلات بندناف، فشار خون بالا و تب، به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

اختصاص مرخصی ساعتی اداری برای سلامت کارمندان
کارشناس سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهرستان قزوین اظهار کرد: برنامه خدمات نوین میانسالان (گروه سنی 30 تا 59 سال) شامل بررسی شیوه زندگی، خطرسنجی بیماری‌های قلبی و مغزی، معاینات پزشکی و خدمات مامایی برای بانوان، در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: کارکنان ادارات با استفاده از مرخصی ساعتی اداری می‌توانند به نزدیک ترین مرکز محل سکونت خود مراجعه کنند.

سیمیاری با اشاره به اینکه مرکز بهداشت شهید بلندیان آمادگی اعزام تیم سلامت به ادارات شهرستان، برای ارائه خدمت به مردان 30 تا 59 سال را دارد، خواستار همکاری ادارات در این زمینه شد.

شیر خشک، یکی از دلایل کاهش تمایل کودک برای گرفتن شیر مادر
در ادامه، دکتر الهی متخصص کودکان، به موضوع سلامت مادر و کودک و خصوصاً اهمیت شیر مادر در دوران رشد و تکامل کودک اشاره کرد.

وی ضمن اینکه سلامت مادران را در داشتن زایمان طبیعی دانست و زایمان سزارین را مضر برای سلامت کودک و مادر برشمرد و گفت: دادن شیر خشک یکی از دلایل کاهش تمایل کودک برای گرفتن شیر مادر است و شیر مادر، غذای کامل و بسیار مناسب برای کودک است.
انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان