۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طی ۶ ماه ابتدایی سال۱۵۰ نفر در تصادفات کشته شدند/ کاهش ۱۲۰ درصدی قمه زنی در استان
کد خبر: ۲۶۶۳۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۱ ساعت: ۱۲:۲۶ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین:

طی ۶ ماه ابتدایی سال۱۵۰ نفر در تصادفات کشته شدند/ کاهش ۱۲۰ درصدی قمه زنی در استان

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به کاهش ۱۲۰درصدی قمه زنی عنوان کرد: طی شش ماه ابتدایی سال تصادفات ۲۳درصد کاهش یافته اما در همین مدت ۱۵۰ نفر در استان کشته شده اند.

 طی ۶ ماه ابتدایی سال۱۵۰ نفر در تصادفات کشته شدند/ کاهش ۱۲۰ درصدی قمه زنی در استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سردار مهدی محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی در ایام عزاداری برای تامین نظم و امنیت تکایا و مراسمات به صورت شبانه روزی حضور داشتند و امیدواریم زمینه خدمتگزاری همیشه برای ما فراهم باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی ابراز کرد: برنامه‌های این هفته با سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته آغاز و با تجدید میثاق با شهدای عزیز در گلزار شهدا پایان می‌یاید.

این فرمانده انتظامی اذعان کرد: از چهاردهم تا بیستم مهرماه حدودا صدبرنامه اصلی به صورت سراسری در کشوری انجام می‌شود و ۵۰برنامه هم به صورت استانی درنظر گرفته شده که در کل ۱۵۰برنامه اجرایی خواهد شد.

وی افزود: لازمه شکرگذاری برای نعمت امنیت، یادآوری برکات آن است، شعار هفته نیروی انتظامی پلیس برای امنیت و امنیت برای همه درنظر گرفته شده است.

این مسئول عنوان کرد: در راستای نامگذاری سال جاری، تاکید بر روی امنیت در جامعه بود و تنها پلیس در این حوزه صاحب وظیفه نیست، بلکه آحاد مردم و همه دستگاه‌ها در نگاهداشت امنیت وظیفه دارند اما دستگاه پلیس بیشتر در منظر مردم قرار دارد و سهم اساسی در تولید امنیت دارد.

وی ادامه داد: تنها پلیس به تنهایی توانایی ایجاد نقش موثر در تولید امنیت را ندارد؛ بلکه همه موظف هستند از لحاظ قانونی و هم پاسداشت این نعمت الهی کمک نیروهای انتظامی باشند.

محمودی با بیان اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، گفت: نیروی انتظامی جدا از هرگونه سلایق سیاسی وظیفه تامین امنیت را دارد و ما اصل بی طرفی را دنبال می‌کنیم و با کسانی که به دنبال سلب امنیت جامعه هستند به شدت برخورد قانونی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: برای افزایش تعامل با شهروندان و سازمان‌ها طی هفته نیروی انتظامی در مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد برای ارائه آموزش‌های لازم حضور خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در سراسر استان، برپایی چادرهای امدادی و مددکاری اجتماعی در مصلاهای نمازجمعه، دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های ما در هفته نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به برنامه‌های روزانه هفته نیروی انتظامی اذعان کرد: روز شنبه با عنوان «حاکمیت ارزش‌های اسلامی، ولایتمداری و جامعه اسلامی» نامگذاری شده و برگزاری مراسم صبحگاه با حضور مسئولان و نمایندگان مجلس، تجلیل از فرماندگان نمونه و چهره‌های شاخص، تقدیر از برترین‌های معتمدین پلیس و پلیس افتخاری، افتتاح چندطرح عمرانی، افزایش ساعت کار و ارایه خدمات مضاعف از برنامه‌های این روز است.

برگزاری 150 برنامه در هفته نیروی انتظامی

محمودی اضافه کرد: افتتاح پاسگاه راهور در بویین زهرا، بهره برداری از ایستگاه راهور در شهرستان قزوین، کلنگ زنی واحد نیروانتظامی در پردیس قزوین و افتتاح ساختمان معاونت آماد و پشتیبانی در عوارضی شماره یک از برنامه‌های عمرانی این هفته است.

وی ابراز کرد: روز یکشنبه با شعار «پلیس، هوشمندی و پاسخگویی» نامگذاری شده و اهدای خون توسط کارکنان نیروی انتظامی، گردهمایی فرماندهان انتظامی با ایمه جمعه از برنامه‌های این روز است.

این مسئول عنوان کرد: دوشنبه با عنوان «پلیس، آموزش هماهنگی و پیشگیری اجتماعی» نامگذاری شده و ملاقات مردمی، بازدید دانش آموزان از مراکز انتظامی، حضور کارشناسان پلیس فتا در مدارس از برنامه‌های این روز است.

وی گفت: روز سه شنبه با عنوان «پلیس، قانونگرایی و انضباط اجتماعی» نامگذاری شده و قرایت پیام مهر در مدارس و مانور اقتدار، نشست علمی و تخصصی با موضوع پیشگیری از اعتیاد، اجرای رزمایش چهارگام تا موفقیت، کارگاه بهداشت وروان از جمله برنامه‌های این روز است.

محمودی افزود: روز چهارشنبه با شعار «پلیس، دانش بنیانی و پژوهش محوری» نامگذاری شده که حضور پلیس در مدارس و مساجد و دانشگاه‌ها، اجرای برنامه فرهنگی و ورزشی در دبیرستان‌ها از برنامه‌های این روز است.

وی ادامه داد: روز پنج شنبه با نام «پلیس، فضایل اخلاقی و ایثار و شهادت» نامگذاری شده و برگزاری جلسه هم اندیشی با مسئولان قضایی و برگزاری کوهپیمایی، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه های این روز است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره آمار تصادفات در سال جاری گفت: استان قزوین بیشترین راه‌های مواصلاتی را دارد و در حوادث جاده ای فقط پلیس نقش اساسی ندارد.

وی اذعان کرد: عامل انسانی، جاده و خودرو سه موضوع مهم در بحث تصادفات جاده ای است و باید همه دستگاه ها در این موضوع کمک کنند، معمولا عامل انسانی مهمترین نقش را در تصادفات جاده ای را دارد.

محمودی گفت: طی شش ماه گذشته تصادفات ۲۳درصد کاهش یافته است اما طی همین مدت ۱۵۰نفر در حوادث جاده ای کشته شده اند.

وی در پایان بیان کرد: در حوزه قمه زنی با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته توسط دستگاه‌های متولی و برگزاری جلسات آگاهسازی به ویژه در شهرستان تاکستان و اقدامات پیشگیرانه شاهد بیش از ۱۲۰ درصد کاهش قمه زنی در استان بودیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان