۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برپایی دین الهی و مبارزه با حکومت ظالم بزرگترین امربه معروف و نهی از منکر است
کد خبر: ۲۶۶۳۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۹ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه قزوین:

برپایی دین الهی و مبارزه با حکومت ظالم بزرگترین امربه معروف و نهی از منکر است

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در کلام امام حسین(ع) باید به خوبی تبیین و تفسیر شود؛ این فریضه الهی نباید فقط خلاصه در نماز و حجاب شود؛ برپایی دین الهی و مبارزه با حکومت ظالم بزرگترین امربه معروف و نهی از منکر است.

برپایی دین الهی و مبارزه با حکومت ظالم بزرگترین امربه معروف و نهی از منکر است
حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین گفت: همه ساله در ایام ماه محرم و صفر در رثای سالار شهیدان به سوگ می‌نشینیم و این ایام درس‌های زیادی برای ما دارد.

وی در ادامه افزود: امروز پس از گذشت سال‌ها از این واقعه می‌بینیم که تمامی انسان‌های آزاده سراسر دنیا و مسلمانان جهان در عزای سالار شهیدان و یاران با وفایشان داغدار و به مراسم عزاداری می‌پردازند که این یک افتخاری است که باید بیش از همه مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: واقعه قیام عاشورا و رشادت و شهادت طلبی حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان و همچنین اهل بیت در تاریخ همیشه ماندگار و درس آموز است.

وی بیان داشت: اهداف و علل قیام امام حسین (ع) از همان سده‌های آغازین اسلام مورد توجه علما و اندیشمندان قرار گرفته و تبیین شده است؛ اما بررسی انگیزه‌ها و اهداف قیام از زبان خود امام حسین (ع) بسیار شنیدنی و تامل برانگیز است.

عباسی تصریح کرد: امام حسین(ع) در قالب سخنرانی و خطبه‌ها و نامه‌ها در دعاها و نیایش‌های خود اهداف قیام سیدالشهدا را به خوبی تبیین کرده و راه را بر هرگونه سوءاستفاده و سوء برداشت بستند.

وی عنوان کرد: حضرت سید الشهدا در نیایش خود عنوان داشتند که ( خدایا خودت می‌دانی که بنده برای ریاست و دنیا قیام نکرده بلکه برای اصلاح امور جامعه و زنده نگه داشتن سنت و سیره رسول گرامی اسلام قیام نموده ام ) که همین حرف ارزشمند حضرت سید الشهدا بسیار پندآموز و ارزشمند است.

این کارشناس دینی ابراز کرد: در قیام سید الشهدا فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اقامه داشتن نماز بسیار مورد تاکید سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) قرار گرفته است که وظیفه امروز همه ما این است که بتوانیم این دو فریضه مهم را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری درست عزاداری سید الشهدا در مساجد و حسینیه‌ها گفت: اخلاص در عزاداری‌ها و شناخت صحیح از پیام‌های واقعه عاشورا بسیار باید مورد توجه مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان باشد.

استاد حوزه علیمه قزوین عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در کلام امام حسین(ع) باید به خوبی تبیین و تفسیر شود؛ این فریضه الهی نباید فقط خلاصه در نماز و حجاب شود؛ برپایی دین الهی و مبارزه با حکومت ظالم بزرگترین امربه معروف و نهی از منکر است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان