۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جشن را به عزا تبدیل نکنیم
کد خبر: ۲۶۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس روابط عمومی سازمان آتش نشانی:

جشن را به عزا تبدیل نکنیم

جشن چهار شنبه سوری یک سنت آیینی و باستانی است که در چند سال اخیر افرادی این جشن را به جنگ تبدیل کرده اند.

جشن را به عزا تبدیل نکنیم
به گزارش صبح قزوین، مرادی کارشناس روابط عمومی سازمان آتش نشانی مرکزی قزوین گفت: : اين سازمان امسال با برنامه‌ریزی های ویژه و آماده باش کامل آماده ارائه خدمات ایمنی و امدادرسانی در حوادث احتمالی آخرین چهارشنبه سال خواهد بود تا به خوبی و به موقع بتواند به یاری شهروندان بشتابد.
هرسال نیرو های آتش نشان برای چهارشنبه آخر سال آماده باش کامل را دارند و به ندرت در این روز ماشین های آتش نشانی اعزام می شوند.
مرادی در ادامه بیان کرد: سال گذشته در استان قزوین به علت پرتاب کردن ترقه در بیمارستان و برخورد آن با ضایعات بیمارستانی سبب آتش سوزی شد و تنها یک خودرو آتش گرفته بود که ماشین های آتش نشانی با نیرو های مجهز اعزام شدند.
وی اظهار کرد: خدمات اين سازمان از ساعت 4 بعدازظهر روز سه شنبه آخر سال تا پايان مراسم چهارشنبه سوري ادامه دارد و تعدادي از خودروهاي سازمان در ايستگاه ها و تعدادي نيز در سطح شهر و مكان هايي كه متعلق به شهرداري است مانند شهرداري مركز و سراي سعدالسلطنه مستقر مي شوند و همچنين تعدادي از نيسان ها نيز به صورت سيار در شهر حركت مي كنند.
وی در ادمه گفت: در اين روز،‌ دو سوم نيروهاي سازمان، در حالت آماده باش هستند و تعداد افرادي كه در ايستگاه ها مستقر مي شوند 2 برابر روزهاي ديگر سال است و همچنين تعدادي از نيروهاي اين سازمان ، سوار بر موتور سيكلت همراه با كوله هاي آتش نشاني در سطح شهر گشت زني خواهند كرد.
مرادی در خصوص بیشترین مصدومان در سال های گذشته گفت: در سالی که مردم در شب چهار شنبه آخر سال در زمین شقایق جمع شده بودند بیشترین تلفات و خسارت را داشتیم.
وی در مورد خسارت های سال گذشته اشاره کرد: سال گذشته در شب چهارشنبه آخرسال 3 حریق منزل، 3 حریق خودرو، 3 تصادف خودرو، سوختن یک درخت، 20مورد سوختن ضایعات و.
.
.
بوده که در مجموع 40 حوادث داشته ایم.
وی عنوان کرد: جشن چهارشنبه سوری یک سنت آیینی و باستانی است که در چند سال اخیر افرادی این جشن را به سمت جنگ برده اند.
با فرهنگ سازی که انجام شده حوادث در 2-1 سال اخیر کاهش پیدا کرده است و امیدواریم به جشنی بی خطر تبدیل شود.
کارشناس ۀتش نشانی تاکید کرد: نقش اصلی در کنترل حوادث را خانواده ها بازی می کنند و فرزندان حرف شنوی بیشتری از والدین خود دارند و اگر خانواده ها بعضی از استانداردها را برای فرزندان انجام دهند و در کنار آنها باشند.
و در این چند روز باقی مانده نظارت بیشتری داشته باشند.
وی در انتها افزود: 250 گرم موادساخت ترقه می تواند یک آپارتمان را به شدت تخریب و ویران کند و شیشه های ساختمان های مجاور تا شعاع 250 متری در اثر این انفجار شکسته می شوند.
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان