۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حضرت ابوالفضل(ع) امام زمانش را تنها نگذاشت
کد خبر: ۲۶۶۲۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۸ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حضرت ابوالفضل(ع) امام زمانش را تنها نگذاشت

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در هیئت حسین‌جان و در جمع عزاداران حسینی(ع) گفت: مهمترین ویژگی حضرت ابوالفضل(ع) این بود که با وجود امان‌نامه‌ای که از شمر داشت، امام زمانش را تنها نگذاشت.

حضرت ابوالفضل(ع) امام زمانش را تنها نگذاشت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در شب تاسوعای حسینی(ع) در هیئت حسین جان(ع) با توصیف ویژگی‌های والای شخصیتی حضرت ابوالفضل(ع) اظهار کرد: نقل شده است که حضرت عباس(ع) بسیار نیرومند و زیباروی بود و وقتی سوار بر اسب می‌شد، تنومندی ایشان جلوه بسیاری داشت.

وی در خصوص ویژگی‌های باطنی و معنوی حضرت عباس(ع) نیز افزود: درباره حضرت ابوالفضل(ع) گفته شده ایشان فقیه بوده‌اند و کسی که به این درجه می‌رسد، شناخت عمیقی از دین دارد و با همه وجودش دین را درک می‌کند.

امام جمعه قزوین به توصیف شأن علمی حضرت ابوالفضل(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: در روایات آمده همانا عباس فرزند على علیه‌السلام، علم را چون غذا در كودكى از پدرش وارد جانش نموده است و عالمی ربانی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: نقل شده در کربلا «شمر» به اردوگاه سپاه امام حسین(ع) نزدیک شد و فریاد برآورد: «کجایند خواهرزادگان ما؟» حضرت عباس(ع) و برادرانش در نزد اباعبدالله‌الحسین(ع) نشسته بودند. حضرت ابوالفضل(ع) جوابی به ندای شمر نمی‌داد اما اباعبدالله‌الحسین(ع) به حضرت عباس(ع) فرمودند: «او را اجابت کن اگر چه فاسق باشد».

وی افزود: حضرت ابوالفضل(ع) و برادرانش بیرون آمدند و گفتند: «چه می خواهی؟» شمر به آن‌ها گفت: «ای خواهرزادگان من، شما در امان هستید من برای شما ازعبیدالله امان گرفته‌ام» اما عباس(ع) و برادرانش متفقاً گفتند: «خدا تو و امان تو را لعنت کند، ما امان داشته باشیم و پسر دختر پیامبر(ص) امان نداشته باشد».

عابدینی ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرماید: «عموى ما، عباس، داراى بصیرت و ایمانى راسخ بود؛ همراه با امام حسین علیه‌السلام جهاد کرد و نیک آزمایش داد و به شهادت رسید».

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام سجاد(ع) در بزرگی و عظمت جایگاه حضرت عباس(ع) می‌فرماید: « خدا رحمت کند عمویم عباس را که ايثار کرد و امتحان خوبي داد و همه شهدا به مقام ایشان در روز قیامت غبطه می‌خورند».
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان