۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین نیروهای امنیتی با قمه‌زنی و رفتارهای ناهنجار در عزاداری‌ها قاطعانه برخورد می‌کنند
کد خبر: ۲۶۶۲۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۸ ساعت: ۱۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی قزوین:

نیروهای امنیتی با قمه‌زنی و رفتارهای ناهنجار در عزاداری‌ها قاطعانه برخورد می‌کنند

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی قزوین بیان کرد: با دستور قضایی لازم در صورتی که کسی در ملاعام قمه زنی کند براساس ماده قانون ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برخورد سختی خواهد شد، این افراد از طریق پلیس دستگیر و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

نیروهای امنیتی با قمه‌زنی و رفتارهای ناهنجار در عزاداری‌ها قاطعانه برخورد می‌کنند
ایرج محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: متاسفانه چندسالی است شاهد تحریف‌ها و هنجارشکنی‌هایی در مراسمات و سوگواری امام حسین(ع) هستیم که نیروی انتظامی قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌کند.

وی گفت: بسیاری از این هنجارشکنی‌ها به دلیل بی اطلاعی و سهواً از طرف برخی از افراد رخ می‌دهد که سبب آسیب‌های دینی - مذهبی و همچنین اجتماعی می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان در ادامه با اشاره به نمونه‌های تحریف‌های صورت گرفته در عزاداری تصریح کرد: قمه زنی، تمثال‌هایی از امامان و معصومان بزرگوار و پخش مداحی و آهنگ‌های برگفته از شعرهای مبتذل نمونه‌هایی از ناهنجاری‌های هیأت‌های عزاداری است که در شان سوگواری برای امام حسین(ع) نیست.

محمدی در ادامه ابراز کرد: قمه زنی بیشترین ضربه را به عزاداری سید الشهدا می‌زند و با توجه به اینکه این مسئله به فتوای اکثر علما به دلیل وهن مذهب و آسیب به بدنه مذهب تشیع می‌شود، حرام است.

وی در ادامه اضافه کرد: پلیس اطلاعات نیز با توجه به سوابق قبلی تدابیر خاصی را اعلام کرده و با کسب مجوز از دادستان و دادستان نیز به استناد ماده 638 قانون مجازات اسلامی که فعل حرام را جرم می‌داند، برای این موضوع جرم در نظر گرفته شده است.

آلودگی صوتی در هر حال ممنوع است
این مسئول با بیان اینکه با دستور قضایی لازم در صورتی که کسی در ملاعام قمه زنی کند براساس ماده قانون 638 قانون مجازات اسلامی برخورد سختی خواهد شد، عنوان کرد: این افراد از طریق پلیس دستگیر و به محاکم قضایی معرفی و با آن‌ها برخورد شدیدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز مواردی در موضوع قمه زنی بوده است، اعلام کرد: امسال نیز با متخلفان برخورد خواهد شد و طی مکاتبه‌ای با دادستان دستور به برخورد تشدید با این افراد داده شد و دادستان نیز به صراحت اعلام کردند قمه زنی در برابر قانون جرم است.

این مسئول در ادامه تشریح کرد: پلیس امنیت اجتماعی از امروز طبق سنوات قبل از هیاتی که سابقه قمه زنی داشتند، تعهد می‌گیرد که در سال جاری به هیچ عنوان این عمل را انجام ندهند و در صورت خلف تعهد علیه آن‌ها اعلام جرم می‌شود و به دادسرا معرفی خواهند شد تا براساس تشخیص قضات مختلف رای صادر شود.

وی با اشاره به مقررات نیروی انتظامی در ایام سوگواری امام حسین (ع) اعلام کرد: به اتحادیه آرایشگران زنان اعلام شده است که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حق فعالیت ندارند، گشت ارشاد و عوامل پلیس امنیتی و اخلاقی در صورت مشاهده حرمت شکنی برخورد خواهند کرد.

محمدی در ادامه اضافه کرد: مسئولین هیئت‌ها نیز توسط نیروی انتظامی توجیه شده‌اند و همیاران پلیس در هیئت‌ها تشکیل شده است که در این زمینه با ما همکاری و ما را در این زمینه یاری می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به ایجاد آلودگی صوتی برخی تکایای مذهبی یادآورشد: آلودگی صوتی در هر حال ممنوع است زیرا سبب آزار و اذیت دیگران می‌شود و به کسانی که در تکیه‌های صلواتی آلودگی صوتی ایجاد کنند، تذکر داده می‌شود همچنین با پخش آهنگ‌های مبتذل شدید برخورد قانونی خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان