۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اگر قیام امام حسین (ع) نبود، از دین چیزی باقی نمی‌ماند
کد خبر: ۲۶۶۲۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۸ ساعت: ۱۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین:

اگر قیام امام حسین (ع) نبود، از دین چیزی باقی نمی‌ماند

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: اگر قیام امام حسین (ع) نبود از دین چیزی باقی نمی ماند، اگر امروز از دین به ما چیزی رسیده است به برکت قیام عاشورا است، به برکت حرکت اباعبدالله است.

 اگر قیام امام حسین (ع) نبود، از دین چیزی باقی نمی‌ماند
حجت السلام معبودی مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: صد لعن سلام زیارت عاشورا آثاری دارد که آیت الله بهاءالدینی می‌فرماید؛ از خانه به طرف حرم مطهر حضرت معصومه(س) می‌رفتم و زیارت عاشورا می‌خواندم و سلام می‌دادم که مشاهده کردم تمام در و دیوار با من سلام می‌دادند.

وی افزود: ما در زیارت عاشورا می‌خوانیم (انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم)؛ ما می‌خواهیم زندگیمان مثل زندگی تو باشد و کسانی که با شما دشمنی کردند، ما نمی‌خواهیم مثل آنها شویم و در جای دیگر دارد که می‌فرماید یا ابا عبدالله! به ما معرفت بده تا اینکه ما هم در دنیا و هم در اخرت با شما باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قزوین اذعان کرد: در سجده زیارت عاشورا می‌گوییم که خدایا به ما روزی بده تا زندگی ما زندگی حسینی باشد و مانند اصحاب ابا عبدالحسین زندگی کنیم.

وی ادامه داد: مغز زیارت عاشورا این است خدایا زندگی ما را زندگی نبوی قرار بده و مرگ ما را نیز مرگی مانند آل الله قرار بده؛ مغز و خلاصه زیارت عاشورا در این جاست.

معبودی تصریح کرد: برای داشتن زندگی عاشورایی باید چند شاخصه را در خود پرورش دهیم؛ اولین شاخصه این است که باید در اوج بندگی خدا قرار بگیریم؛ معنی (السلام علیک یا ابا عبدالله) این است یعنی سلام بر پدر بنده خدا، پدر بنده خدا دو معنی دارد اولین این است که اباعبدالله در اوج بندگی خدا قرار دارد و معنی دیگر این است که اگر در این دنیا بندگی است همه مدیون مرهون اباعبدالله هستند.

وی گفت: اگر امام حسین (ع) نبود از دین چیزی باقی نمی‌ماند، اگر امروز از دین به ما چیزی رسیده است به برکت قیام عاشورا است، به برکت حرکت اباعبدالله است، در غیر این صورت یزیدیان کاری کرده بودند که طومار اسلام در هم بپیچد.

این کارشناس دینی عنوان کرد: در روایت داریم که امام حسین(ع) دری از درهای بهشت است، این امام بزرگوار سفره ای پهن کرده اند در این عالم، از سال 61 هجری تا به امروز هرکه آمده و کنار این سفره نشسته با دین آشنا شده و توانسته است معرفت کسب کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان