۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین انقلاب ما امتداد عاشور است
کد خبر: ۲۶۶۲۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۶ ساعت: ۱۷:۳۷ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه استان قزوین:

انقلاب ما امتداد عاشور است

فرمانده سپاه استان قزوین بیان کرد: انقلاب نیز برای اعتلای اسلام ایجاد شد، این انقلاب در مسیری حرکت کرده که امام حسین (ع) ترسیم کرده انقلاب ما امتداد عاشوراست.

انقلاب ما امتداد عاشور است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ یادواره شهدای کارگری به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در تالار شهر الوند برگزار شد.

سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان قزوین دراین مراسم اظهار داشت: رزمندگان اسلام به تأسی از امام حسین (ع) و شهدای کربلا برای حفظ اسلام جان خود را تقدیم انقلاب کردند و امروز ما برای زنده نگه داشتن یاد آنها این مراسم را تدارک دیدیم.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین افزود: رزمندگان ما به عشق امام حسین (ع) و با ذکر نام امام حسین (ع) در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و آرزو شهدا شهادت بود، آرزویشان حرکت در راه امام حسین (ع) بود.

فرمانده سپاه صاحب الامر قزوین بیان کرد: خدا را شاکریم که ملت ایران تمام وجودمان آغشته از محبت به امام حسین (ع) است با اسم امام حسین (ع) حزن و اندوه تمام وجودمان را فرا می‌گیرد ما همه دلداده حسن هستیم.

وی گفت: امام(ره) فرمودند؛ محرم صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ انقلاب نیز برای اعتلای اسلام ایجاد شد، این انقلاب در مسیری حرکت کرده که امام حسین (ع) ترسیم کرده انقلاب ما امتداد عاشوراست امتداد انقلاب پیامبر گرامی اسلام است.

شاهرخی بیان کرد: جامعه اسلامی چرا در سال 61 هجری به این سرنوشت دچار شد آنها که شاهد بودند سفارش رسول الله (ص) را هم افرادی که مستقیما شنیده بودند، حضور داشتند تعداد قابل توجهی که شیوخ بودن مطرح بودند پیامبر را درک کرده بودند مردم آنها را مورد تکریم قرار می‌دادند، شنیده بودند پیامبر(ص) سفارش کرد که دو چیز گرانبها را در نزد شما به امانت می‌گذارم.

وی عنوان کرد: سپاهی که در مقابل امام ایستاده بودن همه مسلمان بودند همه اهل کوفه بودند و امام را به خوبی می‌شناختند درصد قابل توجهی سربازان امام علی ع بودند؛ در جنگ‌های کوفه فرمانبر امام علی(ع) بودند چرا اینها این جنایت بزرگ را مرتکب شده اند یکی از مباحثی که در عزاداری‌ها باید به آن توجه داشت این عبرت‌هاست.

فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد: همان عواملی که با ابزار آن زمان باعث انحراف مردم شد در این زمان با ابزار مدرن تر مردم ما را منحرف می‌کنند.

وی گفت: سه عامل باعث استحاله مردم شد، یکی تبلیغ بود برای این که جایگاه اهل بیت متزلزل شود، دومین عامل تطمیع بود تعدادی اندکی در مقابل تطمیع باقی ماندند؛ عامل بعدی وابستگی به دنیاست آنموقع برای حفظ دنیا همه کار را می‌توان انجام داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان