۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین روند تعهدات اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نیست
کد خبر: ۲۶۶۲۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۶ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

روند تعهدات اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نیست

استاندار قزوین بیان کرد: آمارهای ارائه شده در این جلسه راضی کننده نیست و نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی در اجرای تعهدات خود موفق عمل نکرده اند.

روند تعهدات اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه کارگروه اشتغال که عصر چهارشنبه در استانداری اظهارداشت: اگر بخواهیم در مقابل فشارهای اقتصادی جهانی کمتر آسیب ببینیم باید از ظرفیت‌های موجود خود بخوبی استفاده کرده و موضوع اشتغال را جدی بگیریم.

وی بیان کرد: با ایجاد اشتغال می‌توانیم به تولید و فضای کسب و کار رونق بخشیده و چالش‌های پیش رو را از میان برداریم.

این مسئول تصریح کرد: آمارهای ارائه شده در این جلسه راضی کننده نیست و نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی در اجرای تعهدات خود موفق عمل نکرده اند.

وی یادآورشد: بجز شرکت آب منطقه ای سایر دستگاه‌ها حدود 46 درصد به تعهدات خود عمل کرده اند که این روند مطلوب نیست و باید آسیب شناسی شود.

زاهدی گفت: باید موانع ایجاد اشتغال را شناسایی و برای حل آن اقدام کنیم و اگر در زمان تعیین شده نتوانیم جوابگوی نیازها باشیم باید هزینه‌های بیشتری متقبل شویم.

مشاغل خرد و کوچک سریعتر به نتیجه می‌رسد

استاندار قزوین اضافه کرد: موضوع مهارت آموزی در حوزه اشتغال هم از اهمیت خاصی برخوردار است و باید با مهارت آموزی گروه‌های مختلف جامعه بویژه جوانان ضریب جذب انها در فرصت‌های شغلی بالا ببریم.

وی گفت: طرح کارورزی ابهام و اشکالات خاص خود را دارد و می‌تواند مورد سوء استفاده نیز قرار گیرد که باید این موضوع نیز با رویکرد کارشناسی جلو برود و اجرا شود.

این مسئول اظهارداشت: تشکیل تعاونی‌های توسعه ای در شهرستانها باید از سوی فرمانداران با جدیت دنبال شود البته مدیریت این موضوع کمی سخت است که باید با نگاه کارشناسی برای جذب سرمایه اقدام شود.

وی بیان کرد: استان قزوین دارای موقعیت های خوبی است که اگر بخوبی مورد استفاده قرار گیرید دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

زاهدی در ادامه گفت: بهبود فضای کسب و کار برای رونق گرفتن تولید و اشتغال را باید با سرعت بیشتری دنبال کنیم و ایجاد پنجره واحد برای جذب سرمایه گذار تسریع شود.

وی اضافه کرد: فرایند اداری برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف باید بسیار کوتاه و سریع شود تا انگیزه سرمایه گذار از بین نرود.

استاندار قزوین گفت: مشاغل خرد و کوچک راحت تر و سریعتر به نتیجه می‌رسد؛ اما هنوز ایجاد این مشاغل در خانه مورد توجه و استقبال قرار نگرفته در حالی که بسیاری از کشورها مانند چین تولیدات کفش و پوشاک خود را در خانه‌ها انجام می‌دهند تا هزینه تولید کاهش یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان