۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مرکز سقط جنین غیر قانونی پلمپ شد
کد خبر: ۲۶۶۲۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۶ ساعت: ۱۳:۱۰ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان البرز؛

مرکز سقط جنین غیر قانونی پلمپ شد

مطب مامایی غیرمجاز و سقط جنین در شهرستان البرز شناسایی و پلمپ شد.

مرکز سقط جنین غیر قانونی پلمپ شد
دکتر محمدرضا مدبر، رئیس اداره نظارت بر درمان علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از شناسایی و پلمپ یک مطب مامایی در شهرستان البرز خبر داد در این مطب، سقط جنین انجام می‌شد.

وی گفت: کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه به محض اطلاع از وجود چنین مراکزی که اقدامات غیرقانونی در امر پزشکی دارند، محل را شناسایی و در صورت محرز شدن تخلف، مراکز مورد نظر را به مراجع قانونی معرفی می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: سقط جنین تنها در شرایط خاص و بیماری‌های مادر و جنین با تشخیص پزشک و تایید پزشکی قانونی، مجاز است.

وی هشدار داد که مصرف داروها و استفاده از عواملی که توسط افراد ناآگاه و یا سودجو و بدون داشتن شرایط فوق، منجر به سقط جنین شود به شدت مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره نظارت بر درمان علوم پزشکی قزوین گفت: سقط‌هایی که جنبه پیشگیرانه از بحران‌های بعدی دارد، پس از تایید پزشکی قانونی و صرفاً در بیمارستان‌های دولتی تخصصی زنان و مورد تایید مراجع قضایی، تحت شرایط استاندارد پزشکی، قابل اجراست.

دکتر مدبر اذعان کرد: هرگونه مداخله در امر بارداری، بدون گرفتن مجوزهای قانونی و در مکان‌های غیرمجاز که منجر به سقط شود، تخلف بوده و جرم محسوب می‌شود و حتی اگر مورد شکایت پدر و مادر جنین نیز قرار نگیرد، از سوی اداره نظارت بر درمان دانشگاه پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان