۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آمریکا در سوریه با کدام تروریست‌ها می‌جنگد؟
کد خبر: ۲۶۶۲۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۶ ساعت: ۱۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

نگاهی بر انتقاد قابل تامل مسئول روسی علیه آمریکا؛

آمریکا در سوریه با کدام تروریست‌ها می‌جنگد؟

تحلیلگران معتقدند که آمریکا در سوریه به جای آنکه با تروریسم تکفیری بجنگد به دنبال ایجاد چند پایگاه نظامی در شمال این کشور است.

آمریکا در سوریه با کدام تروریست‌ها می‌جنگد؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، شرایط میدانی سوریه به صورت محسوسی به نفع ارتش سوریه و محور مقاومت در حال پیگیری است و در این زمینه دخالت های مستمر آمریکا قابل تامل است.


تحلیلگران معتقدند که آمریکا در سوریه به جای آنکه با تروریسم تکفیری بجنگد به دنبال ایجاد یک جای پای محکم در شمال این کشور است و تلاش می کند تا پایگاه های نظامی متعددی را در مناطق مختلف سوریه و به خصوص شمال این کشور ایجاد کند.


اخیرا یکی از مسئولین روسی درباره ساز و کار جنگ سوریه و دخالت های آمریکا نکات قابل تاملی را مطرح کرده است. "ایگور کوناشینکوف" سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه در این زمینه می گوید: این کشور هنوز پاسخی به این سئوال دریافت نکرده است که نیروهای نظامی ویژه آمریکایی با چه کسانی و علیه چه کسانی در سوریه در حال جنگیدن هستند.


وی گفت: «توجه شما را دوباره به این مسئله جلب می کنم که در تصاویر بدست آمده از مواضع ترویستهای داعشی که اکنون در اختیار نیروهای ویژه آمریکایی قرار دارد، هیچ نشانه ای از درگیری نظامی یا حمله موشکی یا توپخانه ای دیده نمی شود. ضمن اینکه همانطور که در تصاویر مشخص است، اصلا هیچ استقرار حفاظتی و نگهبانی هم در اطراف محل استقرار نظامیان آمریکایی وجود ندارد.»


کوناشینکوف یادآور شد: «با توجه به تجربه نظامی دو ساله بدست آمده از اقدامات گروه تروریستی داعش در جریان علمیات نیروهای نظامی روسیه در سوریه، این شواهد تنها یک سئوال را در ذهن بوجود می آورد و آن اینکه «نیروهای نظامی ویژه آمریکایی واقعا با چه کسی و علیه چه کسی در سوریه در حال جنگ هستند؟ البته ما تاکنون توضیح مستدلل و قانع کننده ای برای این سئوال از طرف مقامات واشنگتن دریافت نکرده ایم.»


در حقیقت این موضوع قابل طرح است که هر زمان نیروهای مقاومت در شمال و جنوب سوریه شروع به پیشروی می کنند، آمریکا با حملات هوایی به نیروهای مقاومت یا کمک های تسلیحاتی به داعش؛ این  تروریست ها را نجات می دهند.

آمریکا در سوریه با کدام تروریست‌ها می‌جنگد؟


اخیرا در گذرگاه راهبردی التنف ، بارها شاهد دخالت های آمریکایی ها را در حمله به نیروهای مقاومت یا کمک های اطلاعاتی به تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش بودیم. البته حمایت های آمریکا از داعش موجب به شهادت رسیدن نیروهایی می شود که مستقیما در حال پاکسازی محل حضور نیروهای داعش هستند.


یکی از انتقادات دیگری که به آمریکا وارد می شود این است که این کشور در ظاهر با تشکیل ائتلاف بین المللی ژست مبارزه با داعش را می گیرد ؛ اما در عمل به دنبال مدیریت تروریست های تکفیری است. سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در این زمینه می گوید:  ما یکبار دیگر متقاعد شده ایم که طرف آمریکایی ادعا می کند که به نابودی گروه تروریستی داعش علاقه مند بوده و هدف آنها در سوریه پیروزی بر تروریستهاست، ولی اقدامات آمریکایی ها در عمل نشان می دهد که برخی اهداف سیاسی و ژئوپلیتیکی آنها مهمتر از این مسئله است. اقدامات آمریکا در استان دیرالزور نشان داده است که برای مقامات واشنگتن در برخی موارد اهداف ژئوپلیتیکی به مراتب مهمتر از تمرکز روی مبارزه قاطع با تروریسم است."


اما "هدر نائورت" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه مدعی است که هدف آن ها در سوریه مبارزه سیستماتیک برای نابودی کامل داعش است. سوالی که مطرح می شود این است که آیا برآیند عملکرد ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در مناطقی همچون استان "حمص" نشان دهنده نبرد جدی و سیستماتیک با داعش است؟ چرا ارتش آمریکا زمانی که نیروهای سوری مشغول پاکسازی حلب بودند، شرایط را برای حمله تکفیری ها به تدمر در سال گذشته فراهم کرد و چرا در ماه های اخیر نیروی هوایی ایالات متحده ، مرز سوریه و عراق را بمباران می کند؟


فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در این زمینه می گوید: پس از آنکه آمریکا منطقه جبل ثرده را هدف قرار داد، داعش توانست وارد این منطقه شود.


یکی از مهمترین دلایلی که نشان می دهد آمریکا در برهه های مختلف از داعش حمایت کرده است؛ وجود ادوات نظامی آمریکایی در بین تسلیحات تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش است.

آمریکا در سوریه با کدام تروریست‌ها می‌جنگد؟

آمریکا در سوریه با کدام تروریست‌ها می‌جنگد؟

عماد مصطفی – سفیر سوریه در چین در این زمینه می گوید: " انتشار تصاویری که تجهیزات نیروهای مسلح آمریکا را در اختیار تروریست‌های داعش نشان می‌دهد، یکی از مدارکی است که به ارتباط میان واشنگتن و این گروه تروریستی اشاره می‌کند. این تصاویر می‌تواند برای افرادی که معتقد بودند ائتلاف آمریکایی در حال مبارزه با تروریسم در سوریه بوده است، غافلگیرکننده باشد".

وی افزود: "تبانی میان داعش، گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، آمریکا و ارتش جهان غرب حقیقتی شناخته شده است و دیگر نمی‌توان آن را پنهان کرد. این مسئله باید همانگونه که هست به جهان اعلام شود: حمایت فاحش از تروریسم از جانب دولت ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – که خود علیه تروریسم سخنان شدیدالحنی را بیان می‌کند".


دخالت های گسترده و انبوه آمریکا در منطقه غرب آسیا موجب شده تا تروریست هایی که اکنون در سوریه به جنایت مشغولند افرادی را برای اقدامات تروریستی در اروپا آموزش دهند و نتیجه این اقدامات حملات تروریستی در فرانسه ، اسپانیا، آلمان و ... است.


در حقیقت آمریکا مستقیما در عملیات های تروریستی اروپا و منطقه غرب آسیا دخیل است ؛ چرا که با در اختیار گذاشتن اطلاعات و تدارک تجهیزات و ادوات در اختیار این گروه تروریستی شرایط ناامنی هر چه بیشتر را در دو قاره آسیا و اروپا فراهم می کند.


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان