۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تقویت باورهای دینی، راهکار مقابله با آسیب‌های مجالس عزاداری است
کد خبر: ۲۶۶۱۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۶ ساعت: ۹:۹ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

تقویت باورهای دینی، راهکار مقابله با آسیب‌های مجالس عزاداری است

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گفت: به عقیده من تنها راهکار رفع این معضلات و آسیب‌ها، تقویت اعتقادات و باورهای ما است زیرا هرچه در این زمینه قویتر باشیم به همان نسبت نیز آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

تقویت باورهای دینی، راهکار مقابله با آسیب‌های مجالس عزاداری است
حجت الاسلام عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین اظهار کرد: تا به امروز 2200 هیئت در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان به ثبت رسیده که کد فعالیت دریافت کردند.

وی افزود: برای جلوگیری از تحریف در برنامه‌های مناسبتی هیئات مذهبی، جلسات توجیهی برگزار و توضیحات لازم ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: دشمن بیکار ننشسته و سعی دارد تا عزاداری‌های ما را آسیب زا نماید برخی افراد نیز خواسته یا ناخواسته در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: به عقیده من تنها راهکار رفع این معضلات و آسیب‌ها، تقویت اعتقادات و باورهای ما است زیرا هرچه در این زمینه قویتر باشیم به همان نسبت نیز آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

نظری ادامه داد: ما مسلمان و شیعه و ولایی هستیم و شایسته نیست که فقط به عنوان یک تماشاچی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حاضر باشیم که البته نه همه این افراد زیرا برخی از این رفتارها از روی عدم آگاهی است اما عده‌ای مصداق کسانی هستند که در زمان ورود کاروان اسرای کربلا به کوفه و شام تماشاچی بودند.

وی تاکید کرد: یک فرد مسلمان و عاشق امام حسین(ع) و یک عزادار واقعی با خواندن و یا شنیدن مباحثی پیرامون حادثه کربلا و مصیبت عظمای اهل بیت اباعبدالله الحسین قلبش به درد آمده و نمی‌تواند تنها به عنوان یک تماشاچی نظاره‌گر مراسم عزاداران حسینی باشد.

تبلیغات سوء دشمنان نیز بر آسیب‌های مراسم عزاداری تاثیرگذار است
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت همه ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و به خصوص خانواده‌ها شاهد کاهش آسیب‌ها باشیم که در این راستا امر به معروف و نهی از منکر و حتی به صورت یک تذکر لسانی می‌تواند، موثر باشد.

وی افزود: البته روحانیون نیز در این زمینه رسالت تبلیغی مهمی بر عهده دارند اما مردم نیز باید پای کار باشند و تنها گفتن مبلغین کافی نیست بلکه آحاد جامعه نیز باید همراهی کنند تا مجالس عزاداری ما بی‌پیرایه و بدون آسیب باشد.

نظری تاکید کرد: در هر صورت باید همه همکاری کنند زیرا هر پیام دارای ۴ عنصر گوینده، شنونده، ابزار و محتوا است اگر مبلغین به عنوان گوینده دارای ابزار لازم و محتوای غنی باشند شنونده نیز باید توجه کافی به مباحث داشته باشد.

وی در پایان گفت: تبلیغات سوء دشمنان نیز بر آسیب‌های مراسم عزاداری تاثیرگذار است اما براساس فرمایش مقام معظم رهبری بهترین راهکار مبارزه با تهاجمات، تعمیق بخشیدن به باورهای دینی است تا به فرموده امام علی(ع) مومن شویم که مومن همچون کوهی استوار است و طوفان‌های سهمگین نیز در او بی‌تاثیر خواهد بود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان