۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ساعات پذیرش انتقال خون قزوین در روز تاسوعا و عاشورا اعلام شد
کد خبر: ۲۶۶۱۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۶ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت ماه محرم؛

ساعات پذیرش انتقال خون قزوین در روز تاسوعا و عاشورا اعلام شد

به مناسبت ماه محرم ساعات پذیرش انتقال خون قزوین در روز تاسوعا و عاشورا اعلام شد.

ساعات پذیرش انتقال خون قزوین در روز تاسوعا و عاشورا اعلام شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ محمدحسین برادران مدیرکل سازمان انتقال خون استان قزوین با اشاره به آمار ۶ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در بازه زمانی یکم فروردین‌ماه تا سی‌ویکم شهریور ۱۳۶۹ نیز تعداد ۲۷ هزار و ۴۵۹ مراجعه کننده داشتیم که این میزان در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۲۱/۷۱ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه توضیح داد: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۱۹ هزار و ۷۸۴ مورد خون‌گیری انجام شده که این میزان در ۶ ماهه اول سال گذشته ۱۷ هزار و ۶۸ مورد بود و امسال رشد ۱۵/۹ درصدی داشت.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان قزوین بیان کرد: طبق آمار ۶ ماهه اول امسال نیز ۱۰ هزار و ۹۵۳ مورد اهداء خون مستمر و داشتیم که همین مقدار در سال گذشته ۸ هزار و ۸۷۹ مورد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بانوانی که در ۶ ماهه اول سال ۹۵ اقدام به اهداء خون کردند ۱۰ هزار و ۹۱ نفر بودند که این تعداد امسال در تاریخ مشابه به یک هزار و ۱۸۹ نفر کاهش پیدا کرده است.

برادران تشریح کرد: ۷ هزار و ۴۲۹ واحد خونی که شامل تمامی فرآورده‌های خونی می‌شود از ابتدای سال جاری تا کنون به سایر پایگاه‌ها منتقل شده که رشد ۱۰۳/۰ درصدی داشته است.

وی در ادامه اضافه کرد: میزان (pc) که از ابتدای سال به بیمارستان‌های استان ارسال شده نیز ۱۲ هزار و ۶۲۳ مورد بوده که این مقدار در تاریخ مشابه سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۰۳ مورد بود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان قزوین با اشاره به امر پسندیده اهداء خون در ایام سوگواری اباعبدلله (ع) ابراز کرد: عزاداران هیئات‌های مذهبی استان قزوین در تاسوعا و عاشورای حسینی می‌توانند از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ شب در مرکز انتقال خون قزوین و از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر در مرکز تاکستان برای اهداء خون مراجعه کنند.

وی یادآور شد: ساعات پذیرش سایر ایام به جز روزهای تعطیل، از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب در مرکز انتقال خون قزوین و ۸ صبح تا ۱۳ ظهر در مرکز تاکستان است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان