۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شهادت مظلومانه "شهید حججی" کل جامعه را تحت تاثیر قرار داد
کد خبر: ۲۶۶۱۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۵ ساعت: ۱۳:۳۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شهادت مظلومانه "شهید حججی" کل جامعه را تحت تاثیر قرار داد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهید حججی مظلومانه و به شیوه اباعبدالله‌الحسین(ع) به شهادت رسید و همه مردم تحت تأثیر مظلومیت ایشان قرار گرفتند.

شهادت مظلومانه "شهید حججی" کل جامعه را تحت تاثیر قرار داد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین شب گذشته(سه شنبه) در جلسه اخلاق حوزه علمیه در مسجدالنبی(ص) اظهار کرد: شهدا در راه اسلام، قرآن و دین جان خود را فدا کردند و ما باید به گونه‌ای زندگی کنیم تا شرمنده شهدا و خانواده معزز آن‌ها نشویم.

وی افزود: باید ببینیم راجع به امام حسین(ع) چه باید بدانیم و چه باید بگوییم؟ و آنچه ما در مراسمات دینی و مذهبی خود نشر می‌دهیم و آن چیزی که دریافت می‌کنیم، چقدر با انتظارات امام حسین(ع) منطبق است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: باید مجالسی که منطبق با اهداف و کلام حسینی(ع) است، الگوی ما قرار گیرد و تلاش شود مطالبی که در آئین‌ها و مراسم مذهبی و جلسات مختلف به جامعه ارائه می‌شود، مستدل و مستند باشد تا خدایی ناکرده جامعه به انحراف کشیده نشود و اسلام ناب به جامعه معرفی شود.

وی عنوان کرد: یکی از ابعادی که مورد توجه امام حسین(ع) قرار دارد، هدف آفرینش انسان است که آن حضرت فرموده: ای مردم خداوند بندگان را نیافریده مگر اینکه او را بشناسند.

عابدینی گفت: این فرمایش اباعبدالله‌الحسین(ع) ریشه قرآنی دارد و برخاسته از آیه 56 سوره ذاریات است که خداوند می‌فرماید ما جن و انس را جز برای عبادت خلق نکرده‌ایم.

وی اذعان کرد: در ادامه این حدیث امام حسین(ع) تأکید می‌کنند هر چه شناخت انسان نسبت به خداوند بیشتر شود، بیشتر حق‌تعالی را عبادت می‌کند. در سوره حجر نیز آمده هر چقدر خدا را بیشتر عبادت کنید، به معرفت بیشتری دست پیدا می‌کنید زیرا شناخت عبادت را محکم می‌کند و عبادت شناخت را ریشه‌دار می‌کند و این دو متقابلاً همدیگر را تقویت می‌کنند.

این کارشناس قرآنی ابراز کرد: اباعبدالله الحسین(ع) تأکید می‌کند وقتی انسان خدا را عبادت کرد و طعم شیرین عبادت در دلش نشست، از عبادتِ غیر سر باز می‌زند و زیبایی‌های دیگر در نگاه او رنگ می‌بازد.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) در فرازهای دعای عرفه می‌فرمایند، خدایا آن کسی که تو را ندارد چه دارد و آن کسی که تو را دارد چه ندارد؟ آن کسی که تو را دارد گویا همه عالم را دارد و اگر کسی با این معرفت به نماز بایستند، نماز او حال دیگری پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در قزوین عنوان کرد: نیاز انسان باید با عبادت تأمین شود و اگر کسی معرفت پیدا کرد، خدا را مراقب خودش می‌بیند و همیشه فکر می‌کند در محضر خداست و راضی نمی‌شود در محضر خدا گناهی مرتکب شود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در کربلا می‌فرمایند مردم مگر نمی بینید که به حق عمل نمی‌شود؟ مگر چشم‌های شما نمی‌بیند که برخی از باطل فاصله نمی‌گیرند و در جهت دفاع از باطل حرکت می‌کنند؟

امام جمعه قزوین گفت: حضرت می‌گوید من مرگ در راه خدا و برای احیای حق جز سعادت نمی‌بینم و زندگی با ظالمین را ننگ می‌دانم و هرگز آن را نمی‌پذیرم و در نهایت تأکید کردند مردم برده دنیا هستند و دین مزمزه سر زبانشان است و تنها ظاهری از دین بر سر زبانشان جاری است و این مردم با دین تا زمانی که زندگیشان می‌چرخد و دنیایشان تأمین می‌شود همراه هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان