۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سه لایه تدفین با قدمت عصر آهن در سگزآباد کشف شد
کد خبر: ۲۶۶۱۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۵ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

در بویین زهرا؛

سه لایه تدفین با قدمت عصر آهن در سگزآباد کشف شد

سه لایه تدفین با قدمت عصر آهن در منطقه باستانی سگزآباد بویین زهرا کشف شد.

سه لایه تدفین با قدمت عصر آهن در سگزآباد کشف شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ در منطقه روستای سگزآباد بوئین زهرا عصر روز گذشته(سه شنبه) بیش از ۱۰ اسکلت، تعداد زیادی جنگ افزار، عتیقه جات و خشت‌های گلی متعلق به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد کشف شد.

منطقه گردشگری باستانی سگزآباد در روستای سگزآباد از توابع شهرستان بویین زهرا در ۴۵ کیلومتری مرکز استان قزوین واقع شده است.

عبدالمحمد زاهدی در جریان بازدید از سایت کاوش‌های باستانی در منطقه تاریخی سگزآباد در جمع خبرنگاران گفت: این مناطق و آثار تاریخی در واقع شناسنامه و هویت ملت ایران هستند و بدون شناخت و حفظ آنها دستیابی به هویت گذشته ما میسر نخواهد بود.

وی ادامه داد: از مردم، کشاورزان و شورای اسلامی شهرها و روستاها درخواست داریم که در حفظ و نگهداری این آثار تاریخی و محوطه های باستانی تلاش و کوشش کنند.

این مسئول با اشاره به کاوش‌های باستان شناسی در این منطقه توسط تیم دانشگاه تهران افزود: حفاری و کاوش‌های باستانی کاری دشوار و زمانبر است و امیدواریم هر چه سریعتر با معرفی دستاوردها و نتایج این کاوش‌ها بتوانیم برای احداث سایت موزه در این محوطه تاریخی برنامه ریزی و اقدام کنیم.

وی ابراز کرد: در صورت معرفی کامل و جامع این محوطه‌های تاریخی می ‌توان برای معرفی آنها به گردشگران با احداث سایت موزه اقدام نمود و اقتصاد این مناطق را نیز تحت تأثیر آن متحول ساخت.
انتهای پیام/2002/د 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان