۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۵ برابری موکب‌های قزوینی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: ۲۶۶۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۵ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات قزوين خبر داد:

افزایش ۵ برابری موکب‌های قزوینی در پیاده‌روی اربعین

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات قزوين از افزایش ۵ برابری موکب‌های قزوینی خبر داد و گفت: سه موکب رسمی قزوین در سال گذشته، به بیش از ۱۵ موکب در سال جاری افزایش یافته است.

 افزایش ۵ برابری موکب‌های قزوینی در پیاده‌روی اربعین
حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های این ستاد در ایام محرم اظهار کرد: برنامه‌های متعددی با هماهنگی کانون مداحان، برنامه‌ریزی شده است؛ همچنین شاهد برپایی غرفه‌ها و موکب‌ها در سطح همه شهرهای استان خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: برای ارائه خدمات به زائران پیاده‌روی اربعین، دو ایستگاه خدمات‌رسانی به زائرین در شهرهای آوج و مهران خواهیم داشت و همچنین در نجف اشرف، مسیر پیاده‌روی، کربلای معلی و حرم طفلان مسلم(ع) نیز موکب‌هایی با نام قزوینی‌ها برپا خواهد شد.

شناسنامه‌دار شدن 40 موکب در قزوین
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به افزایش تعداد موکب‌ها تصریح کرد: امسال تعداد موکب‌های استان قزوین نسبت به سال گذشته، بیش از 5 برابر شده است؛ به طوریکه سه موکب رسمی سال گذشته، به بیش از 15 موکب در سال جاری افزایش یافته است.

کبودوند در ادامه با اشاره به همکاری ستاد عتبات عالیات استان با سپاه بدر عراق بیان کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‎شود، از جمله ترمیم و مرمت خانه‌های شهدای مبارزه با داعش که با همکاری سپاه بدر در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون 3کاروان از داوطلبان مردمی قزوینی برای مرمت خانه‌های شهدای مبارزه با داعش به کشور عراق اعزام شدند؛ که در این راستا معرفی نیرو از سوی ما و هزینه‌های ایاب و ذهاب و مصالح ساختمانی برعهده سپاه بدر است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطرنشان کرد: کاروان‌هایی از رزمندگان سپاه بدر و خانواده‌های شهدا با همکاری ستاد عتبات عالیات به ایران اعزام و به زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مشرف شدند؛ همچنین دیداری از قزوین داشتند؛ ضمن اینکه فعالان فرهنگی قزوینی نیز به زیارت کربلای معلی مشرف شدند.

کبودوند با اشاره به شناسنامه دار شدن موکب‌ها برای پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: تاکنون 40 موکب در استان قزوین شناسایی و ثبت شده است و برخی دیگر در حال تکمیل مدارک خود هستند.

وی افزود: کسانی‌که تمایل دارند؛ می‌توانند در این فرصت باقیمانده نسبت به ارائه مدارک، برای شناسنامه‌دار کردن موکب اقدام کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان