۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تکیه هنرمندان با حضور اهل هنر به صورت خودجوش راه‌اندازی شد
کد خبر: ۲۶۶۱۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۴ ساعت: ۱۵:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر اجرایی تکیه هنرمندان قزوین:

تکیه هنرمندان با حضور اهل هنر به صورت خودجوش راه‌اندازی شد

مدیر اجرایی تکیه هنرمندان قزوین بیان کرد: در واقع جامعه هنری استان قزوین به صورت خودجوش اقدام به برگزاری این تکیه در ایام عزای حسینی کرد.

تکیه هنرمندان با حضور اهل هنر به صورت خودجوش راه‌اندازی شد
محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اظهار کرد: تکیه هنرمندان در ایام محرم و صفر در برخی از استان‌های کشور مثل یزد و اصفهان برگزار می‌شود و ما هم تصمیم گرفتیم از این طرح الگو گرفته و هنرمندان را در محلی برای عزاداری جمع کنیم.

وی در ادامه افزود: در واقع جامعه هنری استان قزوین به صورت خودجوش اقدام به برگزاری این تکیه در ایام عزای حسینی کرد.

مدیر اجرایی تکیه هنرمندان قزوین بیان کرد: هدف از برگزاری این تکیه نشان دادن علقه اهل هنر به دستگاه امام حسین(ع) بود؛ برخی معتقدند هنرمندان گرایش مذهبی ندارند که این نگاه باید تغییر کند.

وی ابراز کرد: جامعه هنری استان قزوین به دین و اعتقادات مذهبی علاقه مند هستند و دلیل عدم حضور آنها در برخی مجالس به دلیل استفاده ابزاری برخی دستگاه‌ها از هنرمندان است.

اسدی عنوان کرد: تکیه هنرمندان در محرم سال جاری فقط 4 شب در دهه اول برگزار می‌شود و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم برنامه عزاداری را در دهه اول به صورت کامل برگزار کنیم.

وی بیان کرد: مراسم عزاداری تکیه هنرمندان از شنبه اول مهرماه شروع شده و تا امشب(سه شنبه) ادامه دارد و این برنامه هر شب ساعت 20:30 دقیقه تا 23 در نگارخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی قزوین گفت: قرائت قرآن، پخس مستندهای عاشورایی، شعرخوانی، اجرای موسیقی نوایی و مداحی از جمله برنامه‌های تکیه هنرمندان است.

وی عنوان کرد: چشم انداز ما این است که تکیه هنرمندان سال آینده به صورت هیئت امنایی با حضور 7 هنرمند اداره شود و برای محرم سال بعد بتوانیم از هنرمندان برجسته کشور نیز برای حضور در قزوین دعوت کنیم.

اسدی اذعان کرد: از مسئولان حوزه هنری، اداره کل ارشاد قزوین، بسیج هنرمندان و میراث فرهنگی به واسطه حضور و حمایت از برنامه‌های تکیه هنرمندان تشکر می‌کنم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان