۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شش عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان رونمایی شد
کد خبر: ۲۶۶۰۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۳ ساعت: ۱۵:۴۵ ↗ لینک کوتاه

باحضور مسئولان استان قزوین؛

شش عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان رونمایی شد

باحضور مسئولان استان قزوین شش عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان رونمایی شد.

شش عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ زهرا همافر بانوی امدادگر قزوینی ظهر امروز(دوشنبه) در آئین رونمایی از شش عنوان کتاب دفاع مقدس در سالن فرهنگسرای بانو اظهار کرد: از سن 18 سالگی زمانی که در دوران نظری درس می‌خواندم به مدت 8 ماه وارد جبهه شدم و در بیمارستان ابوذر سرپل ذهاب مشغول به امدادگری شدم.

وی در ادامه افزود: در آن دوران من به همراه 7 دختر دیگر در جایگاه امدادگری بین 3هزار جوان بسیجی جضور داشتیم و به درمان مجرومان مشغول بودیم؛ در آن دوران من با لباس سورمه ای مدرسه عازم جبهه شدم حتی وقت نکردم لباس پرستاری برای خودم تهیه کنم.

این بانوی امدادگر ادامه داد: در دوران جنگ خداوند ارزش‌های زیبایی را به دختران امدادگر نشان داده بود که با همین نگاه ما توانستیم در شرایط سخت آن زمان به دور از خانواده به درمان مجروحان جنگی بپردازیم.

وی اذعان کرد: امروز ارزش‌ها تغییر کرده است و ما به خوبی نتوانسته ایم پیام شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم؛ امام حسین(ع) در عاشورا فرمودند من برای احیای سنت جدم و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

همافر ابراز کرد: سیدالشهدا(ع) در کربلا با مظاهر گناه و بی بندو باری مبارزه نکردند؛ بلکه سر منشأ فساد را نشانه گرفته و با آن مقابله کردند؛ امروز هم ما باید با ریشه اصلی مشکلات و ظلم در جامعه مقابله کنیم.

وی بیان کرد: امروز شاهد فاصله بین نسل‌های مختلف در جامعه هستیم، شهدا هیچ زمانی اجازه دوقطبی شدن در جامعه را نمیدادند اینکه یکی فقیر و یکی ثروتمند باشد، ریشه نظام ما درست است و ما نباید با مسامحه کاری و ملاحظه کاری در جامعه ناامیدی ایجاد کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از شش عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان از عوامل و تهیه و نویسندگان مجموعه خاطرات زنان امدادگر به «قول پروانه» و مهاجرین جنگ تحمیلی «اتاق شماره ۲۴» تقدیر بعمل آمد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان