۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عدم مشارکت ۲۳درصد از کودکان قزوینی در طرح تنبلی‌چشم
کد خبر: ۲۶۶۰۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۳ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان اعلام کرد:

عدم مشارکت ۲۳درصد از کودکان قزوینی در طرح تنبلی‌چشم

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین، علت عدم مشارکت ۲۳ درصد از کودکان در طرح تنبلی چشم را عدم آگاهی والدین و فقر فرهنگ سلامت دانست و گفت: بیش از ۴۸ هزار کودک سال گذشته دراین طرح، معاینه شده‌اند.

 عدم مشارکت  ۲۳درصد از کودکان قزوینی در طرح تنبلی‌چشم
زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از افزایش دسترسی کودکان به خدمات غربالگری بینایی در روستاها و مناطق محروم صعب‌العبور خبر داد و گفت: سال گذشته طرح غربالگری تنبلی چشم در روستاها پوشش 90 درصدی داشت.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان افزود: طرح غربالگری تنبلی چشم همه ساله از ابتدای آبان‌ماه تا پایان آذرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود، امسال به‌دلیل امکان شروع زودهنگام سرمای هوا در فصل پاییز و صعب العبور بودن روستاهای محروم، تیم‌های سیار غربالگری تنبلی چشم بهزیستی استان با همکاری بهداران از ابتدای شهریور در روستاها حضور داشته و اقدام به اجرای طرح کرده‌اند.

غلامرضایی هدف از اجرای زودهنگام طرح را افزایش میزان دسترسی کودکان روستایی و مناطق محروم به خدمات غربالگری بینایی به ویژه در روستاها صعب‌العبور دانست و بیان کرد: کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6، افزایش میزان آگاهی آحاد جامعه از تنبلی چشم، بیماری‌های چشمی و راه‌های پیشگیری و درمان آن از اهداف اختصاصی طرح غربالگری تنبلی چشم محسوب می‌شود.

غلامرضایی تصریح کرد: این طرح از سال 74 در کشور شروع شده و در استان قزوین نیز در سال گذشته 77 درصد از جمعیت 62 هزار نفری کودکان 3 تا 6 سال، تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی در ادامه علت مشارکت نکردن 23 درصد از کودکان در طرح تنبلی چشم را عدم آگاهی والدین و فقر فرهنگ سلامت دانست و گفت: بیش از 48 هزار کودک سال گذشته دراین طرح معاینه شده‌اند که از میان بیش از 400کودک دچار اختلال بینایی بوده‌اند که در زمان مناسب اقدامات درمانی انجام شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان