۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نگاهی به بازار سوغاتی‌ بازی‌های آسیایی عشق‌آباد- ۲۰۱۷+تصاویر
کد خبر: ۲۶۶۰۳۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نگاهی به بازار سوغاتی‌ بازی‌های آسیایی عشق‌آباد- ۲۰۱۷+تصاویر

بازار سوغاتی‌های منحصر به فرد و متنوع به مناسبت پنجمین دوره بازی‌های آسیایی داخلی سالن و هنرهای رزمی «عشق‌آباد-۲۰۱۷» در ترکمنستان از جایگاه خاصی برخوردار است.

نگاهی به بازار سوغاتی‌ بازی‌های آسیایی عشق‌آباد- ۲۰۱۷+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبح قزوین در عشق‌آباد، بازار سوغاتی‌های منحصر به فرد و متنوع به مناسبت پنجمین دوره بازی‌های آسیای داخلی سالن و هنرهای رزمی «عشق‌آباد-2017» در ترکمنستان از جایگاه خاصی برخوردار است.

انواع مختلف سوغاتی با درج عکس سنبل‌های بازی‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی تحت برند «Aşgabat-2017» یا «عشق‌آباد -2017» از مرغوبیت خاصی برخوردار هستند.

انواع مختلف لباس به خصوص تی‌شرت، لباس‌های ورزشی، کلاه، کفش، جوراب، شال گردن، کیف،کوله پشتی، منسوجات، زیور آلات، محصولات صنایع دستی، لباس‌های سنتی، حوله، فرش، قالی، قالیچه، تابلو نقاشی، تابلو فرش، ظروف، محصولات سفالی، سرامیک، انواع مختلف عروسک، لوازم تحریر، سکه طلا و نقره‌، شیرینی‌جات، خشکبار، تنقلات، شکلات از مهمترین سوغاتی هستند که در ترکمنستان به مناسبت بازی‌های آسیایی تولید شده و در کلیه فروشگاه‌های در عشق‌آباد  و سایر کلان شهرهای این کشور عرضه می‌شوند.

شکل اسب اصیل ترکمن «آخال تکه» و نیز سگ اصیل ترکمن «آلابای» از مهمترین نمادهای بازی‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی عشق‌آباد 2017 هستند که در کلیه سوغاتی‌های مذکور نقش بستند.

بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی، در تاریخ 17 الی 27 سپتامبر سال 2017 در ترکمنستان برگزار شده و این برای اولین بار است که 17 کمیته ملی المپیک اقیانوسیه به‌همراه 45 کمیته ملی المپیک کشورهای آسیایی از جمله ایران زیر نظر شورای المپیک آسیا طی رویدادی که در 21 رشته ورزشی برگزار خواهد شد، حضور می‌یابند.

دولت ترکمنستان برای میزبانی از پنجمین دوره مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی سال 2017، یک شهرک جدید المپیک مدرن و مجهز به ارزش بیش از 5 میلیارد دلاری احداث کرد و این شهرک هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

علاوه بر این دولت ترکمنستان یک فرودگاه بین‌المللی جدید در عشق‌آباد به ارزش 2.2 میلیارد دلار نیز برای این بازی‌ها احداث کرد.

کاروان جمهوری اسلامی ایران با 214 ورزشکار شامل 148 مرد و 68 زن به منظور مشارکت در این مسابقات عازم ترکمنستان شده است و در همه رشته‌ها به جز دنس‌اسپورت شرکت‌کننده دارد.

انتهای پیام/ز

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان