۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بهام در ارائه گزارش حقوق های نجومی از سوی دیوان محاسبات به مجلس/ اصلاح قوانین پرداخت حقوق، مهم تر از رسیدگی به نجومی بگیران است
کد خبر: ۲۶۶۰۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۳ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

بهام در ارائه گزارش حقوق های نجومی از سوی دیوان محاسبات به مجلس/ اصلاح قوانین پرداخت حقوق، مهم تر از رسیدگی به نجومی بگیران است

حسینی گفت: اگرچه رسیدگی به وضعیت نجومی بگیران مهم است اما از آن مهم تر اصلاح قوانین مربوط به پرداخت حقوق ها در کشور است؛ تا به امروز شورای حقوق و دستمزد یک مصوبه در این زمینه ابلاغ کرده است که بر اساس آن سقف حقوقی مشخص شده و به جز این هیچ اصلاحاتی در بحث حقوق و دستمزد مدیران دولتی انجام نشده است.

بهام در ارائه گزارش حقوق های نجومی از سوی دیوان محاسبات به مجلس/ اصلاح قوانین پرداخت حقوق، مهم تر از رسیدگی به نجومی بگیران است
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،سید محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  در خصوص گزارش دیوان محاسبات درباره حقوق های نجومی اظهار داشت: هنوز مشخص نیست دیوان محاسبات گزارشی برای ارائه به مجلس در خصوص آخرین وضعیت نجومی بگیران بدهد یا خیر.

 

وی در خصوص اجرای ماده ششم برنامه توسعه جهت راه اندازی سامانه ثبت حقوق مدیران گفت: پرداخت حقوق و مزایا در حال حاضر بر اساس قوانین و مقررات خاص برخی از دستگاه ها بوده است که تا امروز هم این قوانین در مجلس بررسی نشده است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه افزود: سال هاست آئین نامه هایی که دولت مصوب کرده و یا اینکه قانون به هیأت امنا اجازه پرداخت حقوق داده است همچنان بدون اصلاح باقی مانده و بر همین اساس شاهد برخی از پرداخت های نجومی هستیم.

ابهام در ارائه گزارش حقوق های نجومی از سوی دیوان محاسبات به مجلس/ اصلاح قوانین پرداخت حقوق، مهم تر از رسیدگی به نجومی بگیران است

 

حسینی همچنین گفت: اجرای سامانه ثبت حقوق مدیران ارشد دولتی نگاه کنترلی را بر حقوق و مزایای مدیران افزایش می دهد و شفافیت ایجاد شده بعد از اجرای این قانون و راه اندازی سامانه ثبت حقوق مانع از پرداختی های نجومی میان مدیران ارشد کشور می شود.

 

وی با بیان اینکه شفافیت حقوق ها با اجرای ماده ششم برنامه توسعه بالا می رود عنوان کرد: مسئول راه اندازی این سامانه دولت بوده که قرار است دریافتی کلیه مدیران و کارکنان دولتی که از دولت حقوق دریافت می کنند در این سامانه ثبت شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با تاکید بر حالت بازدارندگی که توسط سامانه ثبت حقوق مدیران ارشد دولتی به وجود می آورد عنوان کرد: تا زمانی که قوانین مربوط به پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه ها به ویژه دستگاه های دولتی اصلاح نشود و ساختارهای پرداختی بهبود نیابد همچنان شاهد حقوق های نجومی و پرداخت های سلیقه ای در دستگاه ها خواهیم بود.

 

حسینی افزود: خلاء های قانونی حتی منجر به پرداختی های نامتوازن در یک دستگاه هم شده است که با اصلاح قوانین مربوط به حقوق و دستمزد دیگر شاهد چنین مواردی نخواهیم بود.

 

وی همچنین تاکید کرد: اگرچه رسیدگی به وضعیت نجومی بگیران مهم است اما از آن مهم تر اصلاح قوانین مربوط به پرداخت حقوق ها در کشور است؛ تا به امروز شورای حقوق و دستمزد یک مصوبه در این زمینه ابلاغ کرده است که بر اساس آن سقف حقوقی مشخص شده و به جز این هیچ اصلاحاتی در بحث حقوق و دستمزد مدیران دولتی انجام نشده است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در ادامه گفت: قوانینی در کشور وجود دارد که منجر به پرداخت های نجومی در کشور می شود که باید این قوانین هرچه سریعتر اصلاح شود تا جلوی این حقوق ها گرفته شود از طرف دیگر باید سامانه ثبت حقوق مدیران راه اندازی شود تا نظارت بر روی این حقوق ها افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه مکلف است گزارش سه ماهه، 6 ماهه و 9 ماهه عملکرد خود را ارائه کند تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور تا کنون گزارشی مبنی بر تلاش برای راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا در طول 6 ماه گذشته نکرده است که البته نشست های متعددی هم برگزار شده است اما به نظر می رسد هنوز تلاشی برای راه اندازی این سامانه صورت نگرفته است.

 

حسینی با بیان اینکه گزارش سه ماهه و شش ماهه سازمان برنامه و بودجه به مجلس نرسیده است عنوان کرد: یکی از جایگاه های نمایندگان مجلس پیگیری مطالبات از دولت بوده که راه اندازی این سامانه شاید یکی از مهمترین مطالبات نمایندگان از دولت خواهد بود و از اولویت بالایی برخوردار است؛ هرچند راه اندازی این سامانه زیر ساخت هایی لازم دارد.

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان