۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شهید حججی‌ تربیت شده مکتب حسینی است
کد خبر: ۲۶۶۰۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۳ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل مذهبی:

شهید حججی‌ تربیت شده مکتب حسینی است

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه شهید حججی‌ تربیت شده مکتب حسینی است؛ گفت: محبتی که خداوند به واسطه سیدالشهدا(ع) در وجود شما قرار داده به فرزندان خود انتقال دهید که از وظایف مهم والدین است.

شهید حججی‌ تربیت شده مکتب حسینی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام آشوری کارشناس مسائل مذهبی در همایش "یاس‌های سه ساله" که عصر روز گذشته(یکشنبه) همزمان با سومین روز از ماه محرم الحرام با حضور بانوان عزادار حسینی در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، خطاب به مادران حاضر در مراسم اظهار کرد: دختران امروز، مادران فردا هستند؛ بنابراین از هم‌اکنون به آنها آداب درستِ زندگی کردن و مفاهیم دینی را بیاموزید.

وی افزود: کودکان دارای فطرت پاکی هستند و باید از همان دوران کودکی آنها را با تربیت دینی و آداب و احکام اسلامی آشنا کنید؛ چراکه وظیفه اصلی مادران، تربیت صحیح فرزندان است.

تربیت دینی فرزندانتان را جدی بگیرید
کارشناس مسایل مذهبی با بیان اینکه امروز یکی از سخت‌ترین کارهای عالم، مادر بودن است؛ خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و جنگ نرم دشمنان که شبکه‌های ماهواره‌ای با پخش برنامه‌های مختلف، مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی را هدف قرار داده‌اند؛ مادران رسالت سنگین‌تری به عهده دارند و باید تلاش کنند تا فرزندانشان براساس مکتب حسینی آموزش ببینند و بزرگ شوند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تربیت روحی فرزندان گفت: رسیدگی به فرزندان فقط در تامین پوشاک و تغذیه آنها خلاصه نمی‌شود؛ بلکه باید همراه با رسیدگی به جسم کودکان و تامین مایحتاج آنها، برای به تربیت روحی فرزندان نیز اهمیت داد و در این مسیر از راهنمایی مشاوران تربیتی بهره‌مند شد.

آشوری تصریح کرد: خدا به مادران مسئولین سنگینی داده است؛ لذا باید برای تربیت فرزندان خود وقت بگذارید و چنانچه در مهد کودک فرزندتان به جای آموزش مباحث دینی و علمی، آموزش‌های ناصحیحی می‌بینند، اعتراض کنید.

وی ادامه داد: روح بچه‌ها لطیف است و آمادگی پذیرش مباحث آموزشی را دارد؛ لذا باید آموزه‌های دینی را در این سنین مورد توجه قرار داد؛ کودکان شما با تربیت صحیح می‌توانند یک مادر الهی برای فرزندانش شود.

والدین نقش مهمی در انتقال محبت اهل بیت(ع) به فرزندان دارند
وی تصریح کرد: بانوان وظیفه دارند به وظایف مادری خود به خوبی عمل کنند؛ اما در شرایط امروز جامعه با توجه به تغییر سبک زندگی و مشکلات اقتصادی، برخی مادران بالاجبار در بیرون از منزل مشغول فعالیت اقتصادی هستند و نمی‌توانند به وظایف مادری خود آنطور که شاید است؛ رسیدگی کنند.

آشوری در پایان با اشاره به اینکه شهید حججی‌ تربیت شده مکتب حسینی است؛ گفت: محبتی که خداوند به واسطه سیدالشهدا(ع) در وجود شما قرار داده به فرزندان خود انتقال دهید که از وظایف مهم والدین است.

در ادامه مراسم، مداحان اهل بیت(ع) در رثای واقعه‌ جانسوز کربلا به مداحی و روضه‌خوانی پرداختند.
گفتنی است؛ برای این مراسم حدود 550 چادر طی ۱۰ ساعت کاری دوخته و آماده شده بود که به دختران حاضر در مراسم اهداء شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان