سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین با اشاره به پروژههای آموزش و پرورش استان در سال جاری اظهار کرد: امسال در هفته دولت ۸ پروژه افتتاح شد و ۱۵ پروژه دیگر تا مهر ماه و شروع سال تحصیلی به بهرهبرداری رسید.
احداث مدرسه انرژی اتمی در قزوین
وی افزود: در مجموع ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان از هفته دولت تاکنون در آموزش و پرورش استان قزوین آماده شده و به بهرهبرداری رسیده است و تعدادی از پروژههای مهم دیگر از جمله پروژه اردوگاه یونس آباد در دست اجراست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: با تکمیل و تجهیز اردوگاه یانس آباد، این اردوگاه میتواند به عنوان یک پایلوت ملی قابل بهرهبرداری شود که ظرفیتی مناسب برای برگزاری مسابقات، اردوها و جشنوارههای ملی و استانی برای دانشآموزان است.
وی در ادامه با اشاره به احداث مدرسه انرژی اتمی در قزوین تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث این مدرسه در مساحتی نزدیک به ۴ هزار متر و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان، آغاز شده و قرار است که ۱۴ ماهه تحویل آموزش و پرورش استان شود.
یک سوم کلاسهای درس استان هوشمند سازی شدهاند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: تعدادی از استان قزوین، نیازمند بهسازی سیستم گرمایشی هستند؛ ضمن اینکه ۱۴۹ نمازخانه در مدارس استان نیاز داریم.
قاسمی بیان کرد: در بحث هوشمندسازی مدارس اقدامات خوبی انجام شده است؛ که در استان قزوین ۹ هزار کلاس درس وجود دارد که یک سوم آنها هوشمندسازی شده است.
این مسئول در ادامه با اشاره به نیازهای آموزش و پرورش استان بیان کرد: تعداد قابل توجهی از کلاسهای درس استان هوشمندسازی نیستند که باید اقدامات لازم در این راستا انجام شود.
وی با اشاره به وجود ۱۵۵ مدرسه هیئت امنایی در استان گفت: حرکت آموزش و پرورش استان، به سمت توسعه مدارس هیئت امنایی بوده است که این مدارس امکانات خوبی دارند و دریافت شهریهای قانونمند و حداقلی نیز برای این مدارس تعیین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با اشاره به انتصابهای صورت گرفته در مدیریت آموزش و پرورش البرز و ناحیه دو استان گفت: رئیس آموزش و پرورش منطقه البرز و ناحیه دو قزوین با 35 سال سابقه فعالیت، بازنشسته شدند و نیروهای جایگزینشان مشخص شدند.
قاسمی در پایان با اشاره به ملاک انتخاب مدیران در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 3 ویژگی علمی، اخلاقی و اجرایی ملاک انتصابها در آموزش و پرورش است؛ به عبارتی مدیران باید فردی مقتدر، مستقل و معتدل باشند.
انتهای پیام/۷۰۰۳
دیدگاه ها