۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تکمیل ۶۰۰ پروژه نیمه تمام نیازمند ۱۲۰۰میلیاردتومان اعتبار/ تغییر کاربری ۳۰ هزار هکتار از اراضی قزوین
کد خبر: ۲۶۵۹۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندارقزوین اعلام کرد:

تکمیل ۶۰۰ پروژه نیمه تمام نیازمند ۱۲۰۰میلیاردتومان اعتبار/ تغییر کاربری ۳۰ هزار هکتار از اراضی قزوین

معاون عمرانی استاندارقزوین بیان کرد: تعداد بالای طرح‌های نیمه تمام مشکل بعدی استان هستند به طوری که برای تکمیل ۶۰۰ پروژه کوچک و بزرگ نیمه تمام به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

تکمیل ۶۰۰ پروژه نیمه تمام نیازمند ۱۲۰۰میلیاردتومان اعتبار/ تغییر کاربری ۳۰ هزار هکتار از اراضی قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین روز گذشته(شنبه) در نشست بخشداران و فرمانداران استان با استاندار قزوین افزود: توانمندی و ظرفیت‌های استان قزوین موجب شده است که بسیاری بخواهند با تغییر کاربری زمین‌ها و اراضی به سود و منفعت بسیاری دست یابند.

این مسئول ادامه داد: در سه دهه اخیر، 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تغییر کاربری پیدا کرده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: هم اکنون نیز تقاضای زیادی برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ‌های اطراف شهر های استان وجود دارد که باید آنها را به شکل مناسب پاسخ داد و ساماندهی کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مهمترین مشکل استان، گفت: مهمترین مشکل قزوین به موضوع اشتغال بازمی‌گردد که تنها راه عملکردی زود بازده آن توجه به ظرفیت‌های بخش گردشگری است.

این مسئول ادامه داد: در گذشته به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی استان توجه بسیار زیادی شده، اما به موضوع گردشگری کمتر توجه شده است.

وی ادامه داد: تعداد بالای طرح‌های نیمه تمام مشکل بعدی استان هستند به طوری که برای تکمیل 600 پروژه کوچک و بزرگ نیمه تمام به 12 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

اشتغال، مهمترین مشکل استان
این مسئول از کمبود آب شرب به عنوان سومین معضل مهم استان یاد کرد و گفت: تامین آب شرب استان از سد طالقان که آب 15 شهر و 198 روستا را تامین میکند گام مهمی در این زمینه است که اکنون در مرحله مناقصه و انتقال خط لوله قرار دارد.

وی با اشاره به بزرگترین پروژه‌های زیرساختی استان گفت: بیمارستان 700 تختخوابی استان در سفر رئیس‌جمهوری اعتبار گرفت و تکمیل سد نهب و بالاخانلو، پروژه جاده‌های قزوین به کلاچای و قزوین رحیم آباد از دیگر پروژه‌های مهم استان قزوین هستند.

فرخزاد ادامه داد: همچنین گازرسانی به مناطق روستایی صعب العبور الموت شرقی و غربی و آوج و 2 خطه کردن راه آهن قزوین تهران و قزوین رشت از جمله مهمترین پروژه های در دست اجرای استان هستند.

وی همچنین به فرمانداران و بخشداران توصیه کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی از لایروبی کانال‌ها و مسیل‌ها غافل نشوند تا مشکلاتی را که در سال گذشته به وقوع پیوست را شاهد نبود.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: انتخاب شهرداران هنوز بعد از چند ماه از پایان انتخابات شوراها به پایان نرسیده و هنوز پنج شهر استان شهردار ندارند که باید زودتر انتخاب شوند.
انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان